iPod Shuffle - Hvorfor spiller den ikke mi~
Fra : Mikkel Westh

Dato : 16-04-05 21:20

Hej,

Da min 4G iPod gik i stykker for en måneds tid siden, købte jeg en Shuffle
som erstatning og supplement. Den virker OK, lydkvaliteten er i top, men den
har dog en alvorlig og pisse irriterende fejl: Den spiller ikke mine sange.

Jeg bruger iTunes til at smide musik på den og overførslen går fint. Når jeg
spiller musikken, ignorerer den konsekvent nogle af sangene, og springer
bare en eller to sange videre.
Det er simpelthen en utilgivelig fejl, og den irriterer mig grænseløst. Jeg
har en RHCP-koncert liggende i MP3-format, og den består af 20 sange. Ud af
de 20 bliver der nok kun spillet omkring 10, hvor de andre bare bliver
glemt.
Jeg kan via iTunes se, at sangene ligger på Shufflen, de optager plads på
den, men den spiller dem ikke.

Kan i hjælpe? Jeg er fandeme snart træt af at blive snydt sådan af Apple.

Mvh. Mikkel

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-04-05 21:36

Mikkel Westh <mikkelwesth@hotmail.com> wrote:

> [...]
> den, men den spiller dem ikke.
>
> Kan i hjælpe? Jeg er fandeme snart træt af at blive snydt sådan af Apple.

Hvis du har orden i din iTunes, saa er der heller ingen problemer med at
synce til din iPod Shuffle.

Noget tyder paa at din iTunes ikke er trimmet korrekt.

Er du 100% paa at alle sange er i et format, som Shufflen kan klare ?

Er du sikker paa at du har faerrere sange end der kan vaere paa din
Shuffle ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Steen Larsen

Dato : 16-04-05 21:55

Lad nu være. Jeg kan love dig at det aldrig har været Apples intention
at snyde dig og hvis de har "snydt" dig så ville andre firmaer have
gjort det samme.

iPod benytter de samme diske som øvrige harddisk-baserede afspillere
benytter og jeg har svært ved at forestille mig at Apple skulle have
lavet aftaler med producenterne om at få de mest ustabile til deres
iPods. Med andre ord - det kan ske at en harddisk står af uanset om det
er Apple eller Creative som har leveret den i deres afspiller.

iPod Shuffle shuffler din musik - det er vel ikke det som spiller dig et
puds

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-04-05 22:01

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> [...]
> er Apple eller Creative som har leveret den i deres afspiller.
>
> iPod Shuffle shuffler din musik - det er vel ikke det som spiller dig et

Steen du quoter forkert. Det er Mikkel som brokker sig, men du svarer
paa mit indlaeg.

Desuden har en iPod Shuffle ingen harddisk, men derimod Flash RAM.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 16-04-05 21:57

Mikkel Westh wrote:

> Kan i hjælpe? Jeg er fandeme snart træt af at blive snydt sådan af Apple.
>
> Mvh. Mikkel

Mit gæt er at sangene som den springer over er i et format som din iPod
ikke kan afspille.
iTunes kan spille flere formater end din iPod kan. Jeg har selv nogle
udsendelser som jeg har optaget, de spiller fint i iTunes men ikke når
jeg overfører dem til iPod.
Jeg er ret sikker på at du vil kunne se en forskel på dine musikfiler
hvis du vælger "æble" + "i" ... i iTunes. I så fald er der tale om en
fejl 40

Lad os høre hvad du finder ud af...

Fra : Mikkel Westh

Dato : 17-04-05 09:27

"Henry Lerche Madsen" <lerche@aarstiden.dk> wrote in message

> [...]
> du vælger "æble" + "i" ... i iTunes. I så fald er der tale om en fejl 40

De sange jeg har opdaget, at der er problemer med er rippet med iTunes og
DVD Audio Ripper. De ligger alle i MP3 med en bitrate som både iTunes og
Shuffle kan klare (192 kbps).

Da jeg købte Shufflen brugte jeg iTunes' funktion med bare at smide
tilfældigt musik på, hvorefter jeg slettede de sidste af sangene, og lagde
RHCP-koncerten (20 numre, MP3, 192 kbps) på.
Jeg kunne via iTunes se at alle sangene lå på, og alt så ud til at være i
orden, men når jeg tog Shufflen ud og spillede sangene sprang den nogle
over.
Det undrede mig selvfølgelig, så jeg prøvede at slette filerne og lægge dem
på igen. Samme problem, samme sange blev sprunget over. jeg prøvede så at
lægge dem et andet sted (sidst på listen af sange), og så var det pludselig
nogle andre sange, som blev sprunget over.

Jeg er 100% sikker på at den ikke står på Shuffle mode.
iTunes giver ingen fejlmeddelelser når jeg overfører filer til Shuffle, så
dér ligger fejlen nok ikke.
Jeg ved ikke om det betyder noget, men jeg kan ikke formatere Shufflen via
iPod Updater, den giver mig bare en fejlmelding.

Og til sidst, jeg ved selvfølgelig godt, at Apple ikke prøver at snyde mig,
men jeg har bare haft så mange problemer (der var flere problemer med 4G
20Gb iPoden end harddisken) med de produkter jeg har prøvet.

Mvh. Mikkel

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-04-05 23:10

In article <42621ddf$0$236$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> [...]

> snyde mig, men jeg har bare haft så mange problemer (der var flere
> problemer med 4G 20Gb iPoden end harddisken) med de produkter jeg har

Jeg kan trøste dig med, at der i hvert er andre, der er blevet snydt
meget mere. Der var engang en her i gruppen, der havde uoverstigelige
problemer med at få et bestemt musikprogram til at køre på hans dengang
meget dyre multiprocessor PowerMac G4. Til sidst blev han så led og ked
af det, at han solgte sin Mac og købte en pc samt Windows-versionen af
musikprogrammet. Hvad gjorde Apple så? Jo, de købte firmaet, der lavede
musikprogrammet og annoncerede, at de omgående stoppede udviklingen af
Windows-versionen. Jeg kan garantere, at han følte sig snydt af Apple.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard

Dato : 18-04-05 00:01

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> [...]
> meget dyre multiprocessor PowerMac G4. Til sidst blev han så led og ked
> af det, at han solgte sin Mac og købte en pc samt Windows-versionen af

Tja, og jeg har nu købt hans software - eller noget af det til min
G4/1,4ghz, og det kommer _ikke_ på min G4/1,5ghzMP. - Vi har nok begge
lært af det. Jeg kan godt love for, at vi prøvede _ALT_ muligt for at få
det til at virke, men intet ville gå...

> Hvad gjorde Apple så? Jo, de købte firmaet, der lavede
> musikprogrammet og annoncerede, at de omgående stoppede udviklingen af
> Windows-versionen.

Nu var det altså ikke selve programmet, der ikke ville køre, men det
lydkort, der var specielt designet til programmet... - Problemet blev
også for såvidt løst ved at slå den ene processor fra, når han ville
bruge lydkortet, men så får man jo ikke fornøjelsen af den ekstra kraft,
der ligger i en MP.

> Jeg kan garantere, at han følte sig snydt af Apple.

Det er/var nu mere musikfirmaet - Musikhuset Aage Jensen, - som han var
utilfreds med, da de udmærket vidste, at kombinationen af en G4MP + det
pågældende lydkort _ikke_ fungerer.

I øvrigt kan det da oplyses, at kombinationen af lydkortene + programmer
fra LogicAdio + Cubase VST nu fungerer ganske udmærket - også på Apple
MP baserede maskiner....

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 18-04-05 14:12

Henrik Münster wrote:
Hvad gjorde Apple så? Jo, de købte firmaet, der lavede
> musikprogrammet og annoncerede, at de omgående stoppede udviklingen af
> Windows-versionen. Jeg kan garantere, at han følte sig snydt af Apple.

Ja men han var ikke den eneste, der var også en der blev gal i skralden
og lavede dette billede !!

http://homepage.mac.com/henrylerchemadsen/iwhatever.jpg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-08-05 12:57

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> http://homepage.mac.com/henrylerchemadsen/iwhatever.jpg

roflmao

Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-04-05 08:57

> [...]

> nogle andre sange, som blev sprunget over.

> Jeg er 100% sikker på at den ikke står på Shuffle mode.

Netop _derfor_ er jeg sikker på at den står i shuffle mode, eller at du
"tror" at du i itunes har sorteret din playliste efter nummer, men i
virkeligheden har sortert den efter en anden parameter.

> iTunes giver ingen fejlmeddelelser når jeg overfører filer til Shuffle, så
> dér ligger fejlen nok ikke.

netop.. Du er nok nød til at læse din shuffle manual og finde ud af
hvordan du slår shuffle funktionen fra (eller tjekke din playliste en
ekstra gang)

> [...]
> men jeg har bare haft så mange problemer (der var flere problemer med 4G
> 20Gb iPoden end harddisken) med de produkter jeg har prøvet.

Undersøg nu lige om ikke der er tale om en fejl 40 inden du skyder
skylden på alle andre end dig selv.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-04-05 12:06

Mikkel Westh <mikkelwesth@hotmail.com> wrote:

> Kan i hjælpe? Jeg er fandeme snart træt af at blive snydt sådan af Apple.

Har du prøvet at slå "shuffle" funktionen fra

Det er et RTFM spørgsmål...

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Mikkel Westh

Dato : 17-04-05 12:58

"Morten Reippuert Knudsen" <nospam@reippuert.dk> wrote in message

> Har du prøvet at slå "shuffle" funktionen fra

Ja ja, masser af gange.

> Det er et RTFM spørgsmål...

Jeg har RTFM.

Andre forslag?

Fra : Michael Holm

Dato : 18-04-05 12:09

Mikkel Westh <mikkelwesth@hotmail.com> wrote:

> [...]
prøv at maile en af sangene til mig, så kan jeg teste på min shuffle...
( ftp [at] anthro.ku.dk )

(skal nok slette den bagefter.)

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Mikkel Westh

Dato : 18-04-05 16:32

"Mikkel Westh" <mikkelwesth@hotmail.com> wrote in message

Opdagede, at Apple har lagt ny iPod updater ud, og på trods af at den ikke
har ny firmware til iPod Shuffle siden den sidste (fra 11/1-05), kunne den
med denne updater godt gendanne fabriksindstillingerne.

Nu synkroniserer den fint med iTunes, og jeg kan endelig høre mine sange.

Mange tak for alle svarene.

Mvh. Mikkel