parabol og video
Fra : Ole Madsen

Dato : 16-04-05 13:42

findes der en box der kan tilslutte et scartstik? jeg vil gerne kunne se
parabol på min mac

Ole

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-04-05 12:06

Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote:

> findes der en box der kan tilslutte et scartstik?

nej

> jeg vil gerne kunne se parabol på min mac

Du skal først have fat i en Video indgang på din mac, det fås i form af
PCI-, USB- og Firewire-dimser - enten med eller uden analog og/eller
digital Tuner. Om den skal indeholde tuner og om den skal være digital
eller analog kommer an på din parabol og dennes tuner.

Dernæst skal du spørge i nyhedsgruppen dk.teknik.radio-tv om en
SCART->composite eller SCART->S-video konverter.
Hvis du har en digital tuner til din parabol, er det muligt at du kan
hive et digitalt signal ud af den via Firewire og dermed ikke har behov
for en Video-indgang på din mac.

mht. til USB, PCI eller Firewire-dimsen _skal_ du købe en dims der duer
på dit OS (bruger du OS9 eller Mac OS X?).
Elgato <http://elgato.com> har sansynligvis et produkt der passer til
dit behov - om det passer til din pengepung er så en helt sanden sag.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Ole Madsen

Dato : 17-04-05 13:19

Morten Reippuert Knudsen wrote:

Tak for svaret

> [...]
>
> mht. til USB, PCI eller Firewire-dimsen _skal_ du købe en dims der duer
> på dit OS (bruger du OS9 eller Mac OS X?).

jeg får snart en mac mini som vil køre OSX Tiger

> Elgato <http://elgato.com> har sansynligvis et produkt der passer til
> dit behov - om det passer til din pengepung er så en helt sanden sag.

Ok

Ole