Update OS X 10.3.9
Fra : Alex Henriksen

Dato : 16-04-05 00:20

Hejsa..

Så er der igen updates til OS X, 10.3.9.
Nogen som ved hvad den indeholder denne gang.??

--
Regard Alex Henriksen / OZ2AFY
===========================

--- I use Mac OS X because I love Mac, not because I hate Microsoft

Fra : Peter Makholm

Dato : 16-04-05 01:03

Alex Henriksen <alexie@zbox.dk.MINIMAC> writes:

> Så er der igen updates til OS X, 10.3.9.
> Nogen som ved hvad den indeholder denne gang.??

Det står her:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300966

--
Peter Makholm | Perhaps that late-night surfing is not such a
peter@makholm.net | waste of time after all: it is just the web

Fra : Alex Henriksen

Dato : 16-04-05 01:03

Peter Makholm wrote:

> Det står her:
> http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300966

Takker, fandt også lidt info:
http://www.apple.com/support/downloads/macosxcombinedupdate1039.html

Men den file som er online der, er på 117 Mb har jeg kun lige hentet
51Mb, hvorfor/hvordan det.??

Fra : Erik Richard

Dato : 16-04-05 02:11

Hej Alex

Der kommer altid 2 forskellige opdateringer - en 'Combined Update' og en
alm. 'Single Update'.

Single upd. opdater kun det, der allerede _er_ installeret, mens
'combined upd.' også kontrollerer tidl. opdateringer og retter /
genopdaterer filer, der måtte trænge til det, samt opdaterer så det hele
til seneste version.

Af erfaring kan jeg kun anbefale at bruge combined update, så er du
sikker på, at det hele bliver korrekt. Der har nemlig tidligere været
nogle opdateringsproblemer med single updates.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-04-05 12:17

Erik Richard <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]
> 'combined upd.' også kontrollerer tidl. opdateringer og retter /
> genopdaterer filer, der måtte trænge til det, samt opdaterer så det hele

Måske er formuleringen ikke så heldig. Det lyder som at det er et
intelligent check den foretager sig.

Den almindelige opdatering kan kun opdatere fra den forrige version,
og indeholder derfor kun de filer, som er ændret mellem de to versioner.

Combo-opdateringen indeholder alle ændringer mellem 10.3 og 10.3.9, så
alle tidligere opdaterede filer bliver opdateret igen, og hvis nogen
er smuttet tidligere, vil de altså blive opdateret med en
combo-opdatering.

> Af erfaring kan jeg kun anbefale at bruge combined update, så er du
> sikker på, at det hele bliver korrekt. Der har nemlig tidligere været
> nogle opdateringsproblemer med single updates.

At bruge combo-opdateringen skader ihvertfald ikke, og jeg har da også
gjort det til tider. De sidste par gange har jeg dog bare kørt den
alm. via Softwareopdatering.

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-04-05 00:51

Alex Henriksen <alexie@zbox.dk.minimac> wrote:

> Så er der igen updates til OS X, 10.3.9.
> Nogen som ved hvad den indeholder denne gang.??

Du kan læse det her:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300966-da