Et spørgsmål om skærmskån
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-04-05 20:27

I et par år har jeg brugt en indbygget skærmskåner, den med æblet og
navnet på min computer. Der flytter logo og navn rundt på skærmen med
passende mellerum. Jeg går ud fra, at det er en række stillbilleder, der
bliver afviklet som et lysbilledshow. Og, jo, jeg har læst, at man kan
bruge sin egne billeder til et show.

Men kan man også bruge filmstumper? Det kunne jo være flot med sådan en
mere flydende baggrund/skærmskåner.

Hvis ja, er der så bestemte krav til filmens format? Der kan vel også
være nogle problemer med filstørrelser?* Har kigget efter det i "hjælp",
men det var negativt.

* Hvis det kan lade sig gøre med film, så forklar det venligst lildt
nænsomt (enkelt og simpelt), for jeg véd ikke mere om film, end
skabsdøren til klædeskabet gør. Og det er ikke meget

--
v.h.
Mich.

Fra : Morten Lind

Dato : 12-04-05 16:12

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> [...]
> nænsomt (enkelt og simpelt), for jeg véd ikke mere om film, end
> skabsdøren til klædeskabet gør. Og det er ikke meget

Hej Michael.....har prøvet at lege en smule.....
den vil ikke kendes ved .mov eller MPEG, så film tror jeg ikke, du skal
sætte næsen op efter, men den vil gerne afspille eksempelsvis en
keynotepræsentation, og så iøvrigt alt, der smager af billeder og ligger
i mappen billeder.
M.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 12-04-05 20:21

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Hej Michael.....har prøvet at lege en smule.....

Det er herligt. Jeg har osse på fornemmelsen, at du er et stort
"legebarn", men det de fleste Macmennesker vel?

> [...]
> sætte næsen op efter, men den vil gerne afspille eksempelsvis en
> keynotepræsentation, og så iøvrigt alt, der smager af billeder og ligger

Keynotepræsentation? Det lyder da nærmest som levende billeder (=film).

Har selv tænkt lidt på om ikke .avi videoklip eller QuickTime klip vil
genkendes - og virke.

Har via Versiontracker fundet frem til iScreensaver. Den er under
nedlastning, som svenskerne kalder det. Den lover noget om levende
billeder. Nu får vi se.

Flere gode råd og (gerne) erfaringer modtages med taknemlighed.

--
v.h.
Mich.

Fra : Morten Lind

Dato : 13-04-05 07:38

> [...]

> billeder. Nu får vi se.
>
> Flere gode råd og (gerne) erfaringer modtages med taknemlighed.

.......men hvis du laver en Keynotepræsentation, skal du være opmærksom
på skærmstørrelse Keynote er netop billeder/slides, der gøres
"levende".
M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-04-05 00:17

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Har via Versiontracker fundet frem til iScreensaver. Den er under
> nedlastning, som svenskerne kalder det. Den lover noget om levende
> billeder. Nu får vi se.

Jeg vil tro at du hurtigt går bort fra ideen - Når du sætter din PB550
til at vise fuldskærmfilm på skrivebordet vil den blive doven.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 14-04-05 21:07

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Jeg vil tro at du hurtigt går bort fra ideen - Når du sætter din PB550
> til at vise fuldskærmfilm på skrivebordet vil den blive doven.

Æv, det var da nedslående Jeg havde håbet på lidt mere levende
billeder som skærmskåner. Mangler jeg klokfrekvens (nej, vel?), RAM
eller er det noget med den der bushastighed, som jeg ikke kender meget
til.

Søde Per Mtoren, oplys mig.

Vil det sige at film, som skærmskåner, kun kan lade sig gøre på monster
store maskiner. Om overhovedet?

Havde ellers i tankerne at køre den der lille filmstump, hvor en mand
sidder ved bordet og leger/arbejder med sin tiBook, mens Kranen går
rundt og taler og taler og taler. Så trykker han på en funktionstast (?)
og der kommer en rambuk flyvende gennem rummet. Jo, den sender hende så
ud af vinduet

Men den har jeg ikke mere (ekstern HD nedbrud, remember) og at søge på
titlen, som vistnok var "verliefde" (passende titel), giver et væld af
sider fra Holland. Hvor genfinder jeg den film?

--
v.h.
Mich.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-04-05 12:51

> [...]

> billeder som skærmskåner. Mangler jeg klokfrekvens (nej, vel?), RAM
> eller er det noget med den der bushastighed, som jeg ikke kender meget

Du mangler clockhastighed, og til dels grafikort

> Søde Per Mtoren, oplys mig.
>
> Vil det sige at film, som skærmskåner, kun kan lade sig gøre på monster
> store maskiner. Om overhovedet?

det kan godt lade sig gøre på din maskine, men den vil blive ret sløv
til alt andet (hvis filmen skal fylde hele skærmen)

> [...]
> rundt og taler og taler og taler. Så trykker han på en funktionstast (?)
> og der kommer en rambuk flyvende gennem rummet. Jo, den sender hende så

åh, ja den - den er dejlig

> Men den har jeg ikke mere (ekstern HD nedbrud, remember) og at søge på
> titlen, som vistnok var "verliefde" (passende titel), giver et væld af
> sider fra Holland. Hvor genfinder jeg den film?

jeg kan ved lejlighed sende den til dig - smid en mail af sted til mig,
så jeg ikke glemmer det.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT