Omdefinering af skærm på PB G4 (ONYX)
Fra : Henrik Enslev

Dato : 11-04-05 08:18

Hej

Jeg er desværre kommet til at beskadige bunden af min 15" skærm på
powerbooken. Det betyder, at de nederste 5 cm ikke viser andet end hvidt
eller nogle lodrette striber.
Skærmopløsningen er nu 1152 x 768 pixels. Med lidt hovedregning betyder
det, at jeg kan se 1152 x 585 pixels oppefra og ned.

Kan jeg gå i terminal eller andet, og definere en skærm der er 1152 x
585? Problemet er jo, at jeg ikke nu kan tilpasse vinduer til det areal
jeg faktisk kan se, og ikke kan rescalere et vindue, fordi jeg ikke kan
få fat i den lille flig i nederste højre hjørne.

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Tom

Dato : 11-04-05 10:52

Osse dig !?
Jeg har haft min skærm stående op af et stearinlys..
Har du tjekket hvad det koster at få en ny skærm.. Det er jo sådan en fin
maskine..
Skulle du få lyst til at rode med hardwaren, er her et link til nogle der
har gjordt det først...
http://www.pbfixit.com/Guide/?p=Onyx

Vh
Tom

Fra : Henrik Enslev

Dato : 11-04-05 13:18

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Osse dig !?
> Jeg har haft min skærm stående op af et stearinlys..
> Har du tjekket hvad det koster at få en ny skærm.. Det er jo sådan en fin
> maskine..

6 -7 000 kr + moms hos Officeline.
(så spurgte jeg, om man kan købe en skærm i løs vægt, og den rare dame
sagde, at det kan man godt, bare ikke uden at få den monteret hos dem.
Så nu overvejer jeg at tage et kursus i dialogbaseret samtale)

> Skulle du få lyst til at rode med hardwaren, er her et link til nogle der
> har gjordt det først...
> http://www.pbfixit.com/Guide/?p=Onyx
Ja, tak, jeg kender den og har brugt den flittigt.

Fra : Tom

Dato : 11-04-05 17:53

Sikke da en venlig dame..!?
Jeg har læst.. dialogbaseret samtale..
Husk altid at give "sådanne damer" to muligheder, du er dermed næsten
garanteret at det kære menneske svarer som du - på forhånd - har planlagt
der skal svares..
Tom

PS
Dette gælder heldigvis også for mænd, der sidder på sådanne "positioner"..

PPS
Et forslag kunne være at tjekke brugt markedet/ gået i stykker markedet..
Ligesom at det jo er et faktum at den skærm der sidder inde i en sådan
bærbar.. Blot er en standart "skod" skærm.. De kan findes.. Formodentligt
til ganske få penge.. Bare man IKKE køber dem af ex. En certificeret apple
forhandler ( sorry apple shops etc..)
Jeg må dog erkende at jeg IKKE har tjekket dette..
Måske burde jeg gøre det !?

Fra : Henrik Enslev

Dato : 11-04-05 20:29

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> PPS
> Et forslag kunne være at tjekke brugt markedet/ gået i stykker markedet..

Ja, mon alle 15" titanium bruger identiske skærme?

> Ligesom at det jo er et faktum at den skærm der sidder inde i en sådan
> bærbar.. Blot er en standart "skod" skærm.. De kan findes.. Formodentligt
> til ganske få penge..

Ja, men der er jo noget med en masse bittesmå ledninger i alle milige
farver der skal ind i et stik i rigtig rækkefølge, og ovenikøbet sidde
fast, så de ikke rasler ud. Det er da vist ikke almindelig husflid som
at skifte HD?

Hvor køber man sådan konkret en 15" tft skærm? Jeg er rimeligt
fortrøstningsfuld overfor idéen.

Fra : Steen Larsen

Dato : 11-04-05 20:52

In article <1guvi7j.mv2et6132rfftN%no@spam.nix>,
no@spam.nix (Henrik Enslev) wrote:

> Hvor køber man sådan konkret en 15" tft skærm? Jeg er rimeligt
> fortrøstningsfuld overfor idéen.

Hvad kunne en defekt 550 MHz (så vidt jeg ved en Onyx) med en fuldt
funktionsdygtig skærm være værd?

Fra : Henrik Enslev

Dato : 11-04-05 21:06

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> Hvad kunne en defekt 550 MHz (så vidt jeg ved en Onyx) med en fuldt
> funktionsdygtig skærm være værd?

Jeg er interesseret i en ny skærm, Da det jo ikke er en handelsgruppe
her, har jeg sendt en mail til dig

Kommer den ikke frem pga. spam spæring, så send venligst til mig på
nedenstående.

Fra : Tom

Dato : 11-04-05 21:39

> [...]
> farver der skal ind i et stik i rigtig rækkefølge, og ovenikøbet sidde
> fast, så de ikke rasler ud. Det er da vist ikke almindelig husflid som

Jeg ved det ikke, men det ville undre mig meget, hvis det IKKE er muligt at
købe den samme eller en nyere ( og sikkert højere i opløsningen) skærm, og
at denne - og stort set alle andre - har det/de samme stik, som derfor blot
kan monteres..
Tror dog slet ikke at det er en dårlig ide at købe en defekt mac.. Til
billige penge og så ellers prøve sig frem..

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-04-05 12:28

In article <1guvi7j.mv2et6132rfftN%no@spam.nix>,
no@spam.nix (Henrik Enslev) wrote:

> Ja, mon alle 15" titanium bruger identiske skærme?

Opløsningen blev i hvert fald øget på et tidspunkt. Det var vist, da
DVI-udgaverne kom, men hæng mig ikke op på det. Så der er mindst to
forskellige typer.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster