Utility til at vise signal-styrke på trådl~
Fra : Ulrik Pagh Schultz

Dato : 09-04-05 16:07

hej,

Jeg eksperimenterer lidt med den fysiske opstilling af mit access point
for at kunne nå ud til det rette hjørne af huset. Jeg har en PowerBook
der gerne skal have så god signalstyrke som muligt, men jeg kunne godt
tænke mig at få lidt mere præcis informtion end de "0-4 bølge-dimser"
jeg kan se i menu-baren. Et tal fra 0-100 eller hvad man nu kan
forvente ville være godt. Er der en måde man kan få det, enten live
eller via et shell-kommando, eller noget andet?

mvh,
Ulrik

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 09-04-05 16:25

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-04-05 16:31

Ulrik Pagh Schultz <ups@daimi.au.dk> wrote:

> [...]
> forvente ville være godt. Er der en måde man kan få det, enten live
> eller via et shell-kommando, eller noget andet?

AP grapher
KisMac
iStumbler

Flemming Rubini

Fra : JHP

Dato : 09-04-05 16:54

MacStumpler
http://www.macstumbler.com/

(den kan jeg lukke, modsat iStumbler der lige skal have en force quit)
og derudover er det en historik funktion der er lige nemmere at benytte
til noget fornuftigt.

Alternativt kan man hente programmet "Overvågning af AirPort-klient" fra
Apple (leder lige efter link - programmet følger vist med AirPort Base
når den får strøm fra Ethernet porten). Programmet findes her:
http://www.apple.com/dk/support/airport/ hvis man vælger punktet
"AirPort 4.1 for Mac OS X"
Den kan vise signalstyrke og støjforholdene samtidig med den valgte
hastighed (man kan også selv bestemme hvilken hastighed man vil prøve
med idet 802.11g ikke når så langt som 802.11b

mvh Joakim

Fra : JHP

Dato : 09-04-05 17:05

JHP wrote:
> [...]
> Apple (leder lige efter link - programmet følger vist med AirPort Base
> når den får strøm fra Ethernet porten). Programmet findes her:

Nå, der var jeg lige lidt for hurtig. Ovenstående link giver ikke det
jeg forventede. Men det lykkedes mig at finde ud af, hvor jeg fandt
programmet:
http://discussions.info.apple.com/webx?50@919.6QWbamEcVQV.2@.68a30f58.3bc323f3
Denne diskussion henviser til følgende direkte link:
http://download.info.apple.com/Mac_OS_X/061-1087.20040419.AptmG/2Z/AirPortManagementTools.dmg

Hvordan man ellers skulle få fat i programmet ved jeg ikke.

mvh Joakim

Fra : Erik Richard

Dato : 09-04-05 21:22

Hej Ulrik

Prøv 'MenuMeters 1.2', - den kan lidt af hvert af den slags...
<http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/495996/MenuMeters.dmg>

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>