DVD-brænding går meget stærkt.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 09-04-05 12:47

Hej

Ja det er kun fint det der sker hos mig, men hvordan?
Brænderen er en La Cie med NEC DVD-RW ND 3520A og medie Maxell DVD-R
1-4X.

Skal brænde en DVD film, 33 min, 1,2GB via Toast Titanium 6.0.9.
Fra start til DVD-en "spyttes ud" går der 4 1/2 min.
Med 4X i relation til 33 min skulle det vare ca. 8 1/2 min.

Ja igen, det er da dejligt, men hvordan.

Michael C.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-04-05 15:01

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> [...]
> Med 4X i relation til 33 min skulle det vare ca. 8 1/2 min.
>
> Ja igen, det er da dejligt, men hvordan.

Du kan vist ikke bare regne det ud fra, hvor mange minutter film du
brænder. Det kommer vist an på hvilken bitrate filmen er lavet med.

Det du skal kigge på er mængden af data, og de 1,2 GB er ca. 25% af
hvad der kan være på en DVD-R. Såvidt jeg husker tager det 1 time at
brænde en disk ved 1x hastighed, så 25% tager et kvarter, og 4x
hastighed giver så ca. 3-4 minutter.

Med lead-in og lead-out passer det vist meget godt med dine tider.

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 09-04-05 15:56

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> [...]
> hastighed giver så ca. 3-4 minutter.
>
> Med lead-in og lead-out passer det vist meget godt med dine tider.

I DVD Pro har jeg sat bit-rate til 3,5-8.
Jeg kan ikke huske andet, end at det var der en der sagde var
fornuftigt.
Hvad er det nu bit-rate er.

Michael C.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-04-05 00:34

> I DVD Pro har jeg sat bit-rate til 3,5-8.
> Jeg kan ikke huske andet, end at det var der en der sagde var
> fornuftigt.
> Hvad er det nu bit-rate er.

Det er hvor mange bits der bruges pr. sekund til at kode videoen. Jo
flere bits pr. sekund jo bedre kvalitet, sådan burde det være
ihvertfald.

Der er vist en standard for DVD, men jeg kender ikke værdien.

Fra : Erik Richard

Dato : 09-04-05 21:13

Hej Michael

Michael Corfitsen wrote:
> Ja det er kun fint det der sker hos mig, men hvordan?
> Brænderen er en La Cie med NEC DVD-RW ND 3520A og medie Maxell DVD-R
> 1-4X.

Det er formentlig Maxell medierne i forb. med den nye 3520 værk. Maxell
'garanterer' 4x, men de kan faktisk gå op til 6x uden problem. NEC-3510
kan gå op til 8x på en Mac, mens den på en PC kun kan klare 4x med fx.
Nero og/eller Easy CD Creator.

Før i tiden var LaCie meget gode til at opgive de forskelle, der var på
deres drev i hhv. Mac og PC brug, men nu opgiver de kun i PC, hvilket
ind imellem godt kan være lidt irriterende.

> Skal brænde en DVD film, 33 min, 1,2GB via Toast Titanium 6.0.9.
> Fra start til DVD-en "spyttes ud" går der 4 1/2 min.
> Med 4X i relation til 33 min skulle det vare ca. 8 1/2 min.

Dvs., du reelt kører med 6x eller endda 8x hastighed. Det er meget godt
klaret af et medie, der kun garanteres op til 4x, men ikke usædvanlig. -
Jeg har selv ofte brugt medier (Mr. Platinum), der i alm. CD-R
garanteres op til 40x, men jeg brænder for det meste i 52x, hvilket er
den max. hastighed min egen LaCie d2 CD-RW brænder kan klare. Det er med
LiteOn værk med 8/16mb buffer..., så det tog ikke lang tid at brænde 700
stk. musik CD'er, og det endda i samme kvalitet som master CD'en!

> Ja igen, det er da dejligt, men hvordan.

Det synes jeg også, og det er også godt at se, at virkeligheden nogle
gange er bedre end data...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>