.mpg film
Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-05 14:12

Hvilket program kan jeg egentlig åbne en .mpg-film i? Til redigering og
brænding på DVD?

Ja, jeg har netop optaget pavens begravelse til en mpg-fil på 7,6 G, fem
timers spilletid. Ikonen viser den som en QuickTime-film, men QuickTime
vil ikke åbne den. Ej heller vil iMovie.

Filmen er optaget fra min med tv-tuner forsynet Windåse, som dog manger
dvd-brænder. Som mac'en har.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 08-04-05 16:22

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> [...]
> vil ikke åbne den. Ej heller vil iMovie.
>
> Filmen er optaget fra min med tv-tuner forsynet Windåse, som dog manger

..mpg kan være både MPEG-1 og MPEG-2. Du skal have Apple MPEG-2 Playback
Component (199kr i Apple store) installeret for at kunne se MPEG-2 i
QuickTime.

Ellers kan MPEG-2 afspilles med VLC eller Mplayer (findes både i en CLI
og en cocoaversion).

Du kan med Apple MPEG-2 Playback Component installeret gemme klip med
MPEG Streamclip og så kan du sammnføje klippene med ffmpegX, der også
kan author MPEG-2 til DVD VIDEO_TS. Sizzle har mere avanceret
authorfunktion af MPEG-2 til VIDEO_TS, som kan brændes som DVD og
afspilles på en alm. DVD.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-04-05 10:34

> .mpg kan være både MPEG-1 og MPEG-2. Du skal have Apple MPEG-2 Playback
> Component (199kr i Apple store) installeret for at kunne se MPEG-2 i
> QuickTime.

Der er sikkert tale om en MPEG2 _stream_, den kan Per ikke læse med
Apples codec.

> Ellers kan MPEG-2 afspilles med VLC eller Mplayer (findes både i en CLI
> og en cocoaversion).

korrekt men det gør ikke per istand til at konvertere MPEG2 streamen til
et brugbart format.

> [...]
> kan author MPEG-2 til DVD VIDEO_TS. Sizzle har mere avanceret
> authorfunktion af MPEG-2 til VIDEO_TS, som kan brændes som DVD og

Der er nok ikke nogen anden udvej for Per end at gå i gang med ffmpeg og
konveretere streamen til en redigerbart format.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Per Rønne

Dato : 17-04-05 11:55

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Der er nok ikke nogen anden udvej for Per end at gå i gang med ffmpeg og
> konveretere streamen til en redigerbart format.

Næh, jeg køber ganske simpelt en dobbeltlags DVD-brænder til Windåsen.
4-500 kroner. Den kan direkte brænde filmene.
--
Per Erik Rønne

Fra : Hansen

Dato : 08-04-05 22:34

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil ikke åbne den. Ej heller vil iMovie.
>
> Filmen er optaget fra min med tv-tuner forsynet Windåse, som dog manger
Hvad er Windåse?

Fra : Per Madsen

Dato : 08-04-05 22:37

Hansen <Hansen@lynge.g¯> wrote:

> Hvad er Windåse?

Skal vi gætte på en windows-maskine...en PC
--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.tk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-04-05 10:34

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Hvilket program kan jeg egentlig åbne en .mpg-film i? Til redigering og
> brænding på DVD?

det er nok fordi det er en MPG2 stream , brug ffmpeg (på enten din PC
eller din Mac) til at konvertere den til et format dit fortrukne
redigeringsprogram kan arbejde med.

> [...]
> vil ikke åbne den. Ej heller vil iMovie.
>
> Filmen er optaget fra min med tv-tuner forsynet Windåse, som dog manger

Fulgte der ikke et redigeringsprogram med du kan klippe filmen til i?

For at kunne bruge Apples iDVD og iMovie værktøjer er du nød til at
eksportere filmen til DV.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Per Rønne

Dato : 17-04-05 11:55

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Fulgte der ikke et redigeringsprogram med du kan klippe filmen til i?

Jov.
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-04-05 08:57

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Jov.

brug det til at redigere din film og eksporter den derefter til et det
endelige MPEG2 format du ønsker at at brænde.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Per Rønne

Dato : 19-04-05 14:01

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> brug det til at redigere din film og eksporter den derefter til et det
> endelige MPEG2 format du ønsker at at brænde.

Det kan programmet nu ikke klare, og der skal et andet program til at
brænde dvd'erne. Men jeg har forlængst besluttet mig for at købe en