udviklingsværktøj
Fra : Isak Lyberth

Dato : 08-04-05 10:53

Hvilke udviklingsplatforme findes til OS X?

Hilsen Isak

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 08-04-05 12:28

Isak Lyberth <isak@lyberth.com> writes:

> Hvilke udviklingsplatforme findes til OS X?

Der findes en del. Gratis: Apples XCode og Ecclipse. Kommercielle
bud inkluderer Metrowerks CodeWarrior. Du er nok nødt til at fortælle
lidt om, hvad dine behov er.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-04-05 13:11

Isak Lyberth <isak@lyberth.com> writes:

> Hvilke udviklingsplatforme findes til OS X?

Xcode. Herudover kan Netbeans og Eclipse køre under OS X.

Hvad vil du gerne udvikle?
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-05 13:30

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Xcode. Herudover kan Netbeans og Eclipse køre under OS X.

Og GNU Pascal. Og JDeveloper + en bunke andet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Isak Lyberth

Dato : 08-04-05 14:51

Lige nu vil jeg gerne bare vide hvad der er.
Jeg vil gerne udvikle små smarte ting jeg mangler. Eller bare lege.

Hilsen Isak

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 08-04-05 14:56

Isak Lyberth wrote:
> Lige nu vil jeg gerne bare vide hvad der er.
> Jeg vil gerne udvikle små smarte ting jeg mangler. Eller bare lege.
>
> Hilsen Isak

Så skal du satse på XCode og Eclipse. XCode til C og C-afarter. Eclipse
til Java-udvikling.

Men tjek Apples udvikler-sider. Der står mange gode ting.

--Martin

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 08-04-05 17:38

Isak Lyberth skrev:

> Jeg vil gerne udvikle små smarte ting jeg mangler. Eller bare lege.

I så fald er der jo også AppleScript.

Hvis man gerne vil hurtigt i gang, er REALbasic glimrende (men ikke
gratis).

Desværre er der jo ikke længe noget i stil med HyperCard til den, der
bare vil lege lidt.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-04-05 22:05

Isak Lyberth <isak@lyberth.com> writes:

> Lige nu vil jeg gerne bare vide hvad der er.

Et udviklingsmiljø er et program som hjælper dig så meget det kan med
de ting du har brug for i forbindelse med at lave programmer. Meget i
stil med hvad Word tilbyder når du skriver tekster.

> Jeg vil gerne udvikle små smarte ting jeg mangler. Eller bare lege.

Så er der ting du skal lære først. Et moderne IDE minder om et flycockpit.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Isak Lyberth

Dato : 09-04-05 18:40

> [...]
> stil med hvad Word tilbyder når du skriver tekster.

> Så er der ting du skal lære først. Et moderne IDE minder om et flycockpit.
Ja, sådan er der så mget. Bruger selv Visual Basic på arbejdet, men det
kan man af gode grunde ikke få til mac.
På min gamle pc legede jeg lidt med en gratis Borland C compiler.
Jeg glæder mig til at kikke lidt på de forslag der er kommet ind.

Hilsen Isak

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 09-04-05 19:25

Isak Lyberth <isak@lyberth.com> writes:

> På min gamle pc legede jeg lidt med en gratis Borland C compiler.

GNU gcc kan fåes til OS X - i gamle dage skulle den vist hentes fa
ADC, men det kan være at den er præinstalleret nu.

Hertil hører debuggeren gdb, som har en brugerflade i Emacs.
http://bigfoot.com/~thunderbear