Netværksdrev - hvordan?
Fra : bo@pc.dk

Dato : 06-04-05 19:41

Hejsa

Hvordan laver man et netværksdrev - ligesom man kan på PC. Jeg har et "sted"
på nettet hvor jeg leger - jeg kan godt bruge et ftp program, men er der ikke
en mulighed for at jeg bare klikker mig ind på min netværksmappe?

/Bo
(gammel C64AmigaPC bruger - nu leger jeg lidt med Mac mini)

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-04-05 22:08

bo@pc.dk wrote:

> [...]
> på nettet hvor jeg leger - jeg kan godt bruge et ftp program, men er der ikke
> en mulighed for at jeg bare klikker mig ind på min netværksmappe?

Hvilken protokol kan du koble op med? Hvis det er kun er FTP, så kan
du godt bruge Finder, men det er ikke optimalt. Hvis du trykker Æble+K
og skriver ftp://[ip-adresse] bliver serveren mountet som et drev i
Finder. Desværre kan Finder kun læse fra FTP-servere og ikke skrive...

Hvis du kan koble på med SMB eller AFP, kan du bare bruge Finder og
lave en henvisning når du er koblet på, og så kan du senere koble til
serveren ved at dobbeltklikke på henvisningen.

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk