Hvorfor bliver MacSOUP ikke opdateret til ~
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-04-05 11:42

Er der også nogle af jer som oplaver at MacSOUP crasher engang imellem ?
Særligt efter en gang æble + k

Hvorfor bliver MacSOUP i øvrigt ikke lavet i en 100% OS X version med
automatisk hentning af nye indlæg og baseret på at man er online hele
tiden ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 05-04-05 11:57

> Er der også nogle af jer som oplaver at MacSOUP crasher engang imellem ?
> Særligt efter en gang æble + k

Ingen problemer her.

> Hvorfor bliver MacSOUP i øvrigt ikke lavet i en 100% OS X version med
> automatisk hentning af nye indlæg og baseret på at man er online hele
> tiden ?

MacSOUP er en offline reader, beregnet på, at man henter indlæggene når
man alligevel er online, og så læser i ro og mag når man er offline.
Det er jo ikke alle der er online hele tiden, jeg kender da nogle, der
stadig kører med modem.
Og så har vi da også her i gruppen en, der kun er online ca. 1 gang om
ugen

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-04-05 12:38

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Ingen problemer her.

OK.

> [...]
> stadig kører med modem.
> Og så har vi da også her i gruppen en, der kun er online ca. 1 gang om

De kan jo bare fortsætte med deres version.

Jeg efterlyser en version til folk som er kommet videre end BBS og modem

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Karl Antz

Dato : 05-04-05 13:01

> Jeg efterlyser en version til folk som er kommet videre end BBS og modem

macsoup er hobbyvirksomhed fra Stefan Hallers side - hvis han havde tid
havde han sikkert allerede opdateret den ...
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-04-05 14:11

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> macsoup er hobbyvirksomhed fra Stefan Hallers side - hvis han havde tid
> havde han sikkert allerede opdateret den ...

Det ved jeg godt, men nu er OS X efterhånden 4 år gammelt og det er vel
de færreste, som sidder med et modem i dag.

Han får jo også penge for dem.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 05-04-05 14:19

> Det ved jeg godt, men nu er OS X efterhånden 4 år gammelt og det er vel
> de færreste, som sidder med et modem i dag.

Der er flere end man tror. Du hører bare ikke så meget til dem, det
tager jo en mindre krig at sende en post.
Og så har jeg også været glad for offline-funktionen på det seneste; i
de sidste 5 dage har Broadcom kun formået at holde vores forbindelse i
luften i sammenlagt omkring 10 timer

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 05-04-05 15:30

> Der er flere end man tror. Du hører bare ikke så meget til dem, det
> tager jo en mindre krig at sende en post.

Jeg svarer lige mig selv: Der er ca 700.000 modembrugere i dagens
Danmark i flg. Politiken.
<http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=371819>

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-04-05 16:10

In article <1gujwsl.cdo9lnh9w0quN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Det ved jeg godt, men nu er OS X efterhånden 4 år gammelt og det er
> vel de færreste, som sidder med et modem i dag.

Der er også andre anvendelser. Hvis man hyppigt har lange togrejser er
det dejligt at kunne sidde og gennemgå et par hundrede indlæg og skrive
svar. Hvis man lige har haft ferie eller pga. travlhed er kommet bagud,
er det jo smart at udnytte togturen på den måde. Jeg har også ofte ledig
tid på arbejdet, når jeg f.eks. har vagt i weekenderne. Jeg kan ikke
finde en newsserver gennem computerne på arbejdet, og jeg tør ikke
rigtig spørge en it-person. De vil jo tro, at jeg bare skal bruge
computeren til noget useriøst. I stedet kan jeg jo tage min bærbare med
og bruge de ledige stunder til at gennemgå news off-line.

> Han får jo også penge for dem.

Jeg har ikke betalt siden 1996 eller deromkring. Jeg har kunnet hente
alle nye versioner siden uden at skulle betale mere.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-04-05 01:35

> Det ved jeg godt, men nu er OS X efterhånden 4 år gammelt

det har intet med OSX at gøre at MacSOUP er en offline reader.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-04-05 01:35

> Jeg efterlyser en version til folk som er kommet videre end BBS og modem

tin, slrn, Mt-newswatcher, Unison, pan, Mozilla Thunderbird og
googlegroups er glimrende online reader alternativer.
Jeg tvivler på at Stefan Haller har i sinde at omskrive MacSOUP.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Per Rønne

Dato : 05-04-05 14:48

> Er der også nogle af jer som oplaver at MacSOUP crasher engang imellem ?
> Særligt efter en gang æble + k

Sker ikke hos mig.

> Hvorfor bliver MacSOUP i øvrigt ikke lavet i en 100% OS X version

Fordi universitetsdrengen Stefan Haller i mellemtiden er blevet
dr.scient. i datalogi og matematik fra Wiens Universitet, og ganske
simpelt ikke har så meget tid som i de glade, gamle studenterdage.

> med automatisk hentning af nye indlæg

Fordi den er designet som offline reader, noget mange sætter pris på. I
øvrigt er det ganske let at få den til at hente nye indlæg med
regelmæssige intervaller - brug blot et program som QuicKey X til det.

> og baseret på at man er online hele tiden ?

Hvad skulle formålet være? Jeg er online hele tiden, da jeg har fast
opkobling gennem router og fast ip-adresse. Jeg kan ikke se hvorfor
programmet skulle være »online«; nedhentningerne sker hos mig automatisk
hver halve time.
--
Per Erik Rønne

Fra : Christian Bech

Dato : 08-04-05 08:31

In article <1gujy4r.1esioqsskk86eN%spam@husumtoften.invalid>,
spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) wrote:

> Fordi universitetsdrengen Stefan Haller i mellemtiden er blevet
> dr.scient. i datalogi og matematik fra Wiens Universitet, og ganske
> simpelt ikke har så meget tid som i de glade, gamle studenterdage.

Han er nu kun Dr.rer.nat.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 08-04-05 08:48

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Han er nu kun Dr.rer.nat.

Jeg er ligeglad med hans titler - hvis han er så dygtig og det er han
bestemt efter min mening, hvorfor pokker laver han så ikke en 100% OS X
version ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-05 09:29

Som jeg så oversatte til dansk dr.sciet. Den titel nu nævner er den
østrigske.

> Jeg er ligeglad med hans titler - hvis han er så dygtig og det er han
> bestemt efter min mening, hvorfor pokker laver han så ikke en 100% OS X
> version ?

1. Hvad mener du med en 100% OSX version? Personligt mangler jeg kun for
alvor fuld unicode-understøttelse.

2. Han har ikke tid.
--
Per Erik Rønne

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 08-04-05 10:15

Per Rønne wrote:

> 1. Hvad mener du med en 100% OSX version? Personligt mangler jeg kun for
> alvor fuld unicode-understøttelse.

Jeg savner at den lever op til det regelsæt Apple har for Cocoa
programmer til OS X. (Apple Human Interface Guidelines) Apple ønsker at
alle programmer er opbygget på denne måde, så ting er hvor ting skal
være. Det hjælper ikke noget med et godt GUI op OS'et hvis programmerne
opbygges på 1000 forskellige måder !
Det gælder ikke bare "Suppen" men en masse andre programmer som er gået
fra OS 9 - OS X.

Se her
http://developer.apple.com/documentation/UserExperience/Conceptual/OSXHIGuidelines/index.html

Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-05 10:31

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> [...]
> opbygges på 1000 forskellige måder !
> Det gælder ikke bare "Suppen" men en masse andre programmer som er gået

En af de virkeligt stærke sider ved MacSOUP er faktisk de indbyggede
genveje, og den brugergrænseflade programmet har. Dén ønsker jeg på
ingen måde ændret. Den er ganske simpelt superb.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 08-04-05 10:55

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Som jeg så oversatte til dansk dr.sciet. Den titel nu nævner er den
> østrigske.

> 1. Hvad mener du med en 100% OSX version? Personligt mangler jeg kun for
> alvor fuld unicode-understøttelse.

Den er ikke helt nem at installere, hvis man fx. vil have den til at
loade Settings af sig selv.

Desuden kan den ikke automatisk hente indlæg hvert 5. minut fx. som et
mailprogram.

Det ville også være cool, hvis man kunne tildele de forskellige
skribenter en farve.

> 2. Han har ikke tid.

Han får da penge for det.

Det kan da ikke tage lang tid at ændre de småting.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-05 11:25

> Den er ikke helt nem at installere, hvis man fx. vil have den til at
> loade Settings af sig selv.

Jeg har ingen problemer.

> Desuden kan den ikke automatisk hente indlæg hvert 5. minut fx. som et
> mailprogram.

Brug et program som QuicKeys til at gøre det. Det gør jeg.

> Det ville også være cool, hvis man kunne tildele de forskellige
> skribenter en farve.

Ja, det ville jeg nu ikke gøre. Derimod er jeg glad for at forskellige
indrykningsniveauer er farvet forskelligt.

> Han får da penge for det.

Småpenge.

> Det kan da ikke tage lang tid at ændre de småting.

Han har allerede ført det over til MacOS X. Og vor mig ville den
vigtigste forbedring altså stadig være fuld unicode-dækning, så man
eksempelvis kan skrive edh og thorn i dokumenterne, men også eksempelvis
græsk med græske bogstaver.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 08-04-05 11:55

> Desuden kan den ikke automatisk hente indlæg hvert 5. minut fx. som et
> mailprogram.

Jeg har på et tidspunkt hentet et Applescript der får MacSoup til at
hente news hvert 5 min. Jeg mener at det var en her i gruppen der havde
skrevet det.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-04-05 10:34

> Jeg har på et tidspunkt hentet et Applescript der får MacSoup til at
> hente news hvert 5 min. Jeg mener at det var en her i gruppen der havde
> skrevet det.

jeg tror blot det var klippe/klistret fra MacSOUP manualen, der
indeholder et eksempel.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Christian Bech

Dato : 08-04-05 12:32

In article <1gup7mh.1nnvkxp1h4m24bN%jesper@gylling.net>,

> Han får da penge for det.

Man får det man har betalt for. Min MacSoup er købt som en offline
klient, så jeg kan vel ikke kræve andet?

Derimod ville det være helt fint hvis man skulle købe den nye version.

> Det kan da ikke tage lang tid at ændre de småting.

Han har familie og et krævende arbejde. Måske har han også mistet
interessen.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-04-05 13:13

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> writes:

> Man får det man har betalt for. Min MacSoup er købt som en offline
> klient, så jeg kan vel ikke kræve andet?

Betyder det at det er snyd hvis du går online, mens den er åben?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 27-04-05 11:27

In article <yu2hdihmppe.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Betyder det at det er snyd hvis du går online, mens den er åben?

Den har vist knap været brugt siden jeg kom på ADSL, så ja.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-04-05 08:53

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Den har vist knap været brugt siden jeg kom på ADSL, så ja.

Ja, jeg ville i hvert fald ikke kunne undvære MacSOUPs træstruktur i
toppen. Den væsentligste ulempe er så den manglende, fuldstændige
unicode-understøttelse.
--
Per Erik Rønne

Fra : Christian Bech

Dato : 08-04-05 12:30

In article <1gup2zn.1arwdp91o7g8w2N%spam@husumtoften.invalid>,

> Som jeg så oversatte til dansk dr.sciet. Den titel nu nævner er den
> østrigske.

Hans doktorgrad svarer i højere grad til en ph.d.-grad i omfang, så
derfor synes jeg det er lidt meget at gøre ham til dr.scient.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-05 13:06

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Hans doktorgrad svarer i højere grad til en ph.d.-grad i omfang, så
> derfor synes jeg det er lidt meget at gøre ham til dr.scient.

OK, man skal jo nærmest gætte sig frem ud fra han site.
--
Per Erik Rønne

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-04-05 21:29

> Er der også nogle af jer som oplaver at MacSOUP crasher engang imellem ?
> Særligt efter en gang æble + k

Det er sket en enkelt gang under OS9 når jeg osse havde BetterTelnet i
RAM. Men det var BT der lavede fejlen. Ellers ikke.

Og du kører med en beta:

Den seneste til OS X er 2.7. Før den, 2.6.1.