Airport Express problem med tilslutning af~
Fra : thohei

Dato : 02-04-05 17:07

Har en airport express tilsluttet adsl som fungerer og jeg er glad.
Nu skal jeg sætte nr. 2 airport express op.
Den skal vel bare i stikket og så ellers ind i stereo'en. Men jeg kan
ikke finde ud af at sætte den op. I manualen (jo, jeg er sunket så
dybt) står der noget med airport express assistant - sådan har jeg
ikke.
Jeg har ingenting der hedder noget med airport express, kun noget
airport set-up assistant og noget airport amin utility. Og der er ikke
nogen af de programmer (som jeg kan se det) der lader mig tildele den
nye express navn og fortælle at det er den gamle express der skal
styre showet og uddele ip'er.
Jeg har forsøgt at installere den medfølgende software (enhver kan jo
blive desperat), men får at vide at min maskine er up-to-date.
Jeg har søgt efter airport express assistant på div mac-sider, uden
resultat.
Mangler jeg et utility eller bruger jeg de eksisternede programmer
forkert.
Tak for hjælp.
Thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-04-05 21:22

In article <1112458023.343825.259910@l41g2000cwc.googlegroups.com>,
"thohei" <heinesen@mail.dk> wrote:

> [...]
> resultat.
> Mangler jeg et utility eller bruger jeg de eksisternede programmer

Jeg har godt nok ikke lige nogen AirPort i nærheden, så jeg kan ikke
afprøve det, men jeg har heller ikke det program, du nævner, selv om jeg
har indstillet et par AirPort Express med min computer. Så vidt jeg
husker, skal man bruge AirPort-indstillingsassistent, der ligger i
Hjælpeprogrammer i programmappen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : thohei

Dato : 03-04-05 08:40

Det virker jo også naturligt, men: der kan man vælge mellem indstil
ny airport base eller skift indstillinger på eksisterende base.
Hvis jeg vælger indstil ny base (som jeg jo ville regne med det var)
siger den at der ikke er et nyt netværk. Og det har den jo ret i, for
den nye base er jo ikke tilsluttet noget som helst, andet end
strømmer.
Hvis jeg vælger ændre indstillinger, er der ingen steder jeg får
mulighed for at definere en ny express.
Stadig kun med een express,
Thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-04-05 13:43

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> Det virker jo også naturligt, men: der kan man vælge mellem indstil
> ny airport base eller skift indstillinger på eksisterende base.

I Airport admin utility skal du vælge tilslutte til eksisterende
netværk.

> [...]
> siger den at der ikke er et nyt netværk. Og det har den jo ret i, for
> den nye base er jo ikke tilsluttet noget som helst, andet end

Du bruger kun en base, der har tilkoblet bredbånd direkte. Resten er
klienter.

> Hvis jeg vælger ændre indstillinger, er der ingen steder jeg får
> mulighed for at definere en ny express.

Ønsker du at definere en ny Express, så sidder der en reset-knap på
Ekspressen du kan nul-stille på, hvorved basen opfattes som ny.
Det har jeg selv måtte gøre nogle gange indtil jeg nogenlunde forstod
meningen med Administrationsprogrammet.

Flemming Rubini

Fra : thohei

Dato : 04-04-05 20:02

Flemming Rubini wrote:

> [...]

> Ekspressen du kan nul-stille på, hvorved basen opfattes som ny.
> Det har jeg selv måtte gøre nogle gange indtil jeg nogenlunde

Tak for hjælpen. Opdagede nu at der er noget der hedder wds. Det
hjalp, men kun lidt. I forsøget på at sætte den nye clint op,
meddeler den at base stationens configuration ikke kan læses og jeg
skal sætte clienten op manuelt. Efter et par klik på ok, fortæller
den at alt er lykkedes, men jeg tror ikke på den. Først og fremmest
fordi den nye client ikke kommer frem i iTunes. Hvor kan jeg se hvilke
clienter der er på netværket, navngive dem osv?

Synes godt nok ikke det er helt logisk opbygget.

Håber på ny hjælp,
Thomas