One-click og Apple
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-03-05 21:30

Hej der

Det forekommer mig svagt, at jeg engang læste, at Apple havde købt licens
til Amazons "One-clik technology". Er her nogen der ved om de er rigtigt og
har en kilde på det?

Janus

--
Roskilde University, Denmark.
Department of Technology and Social Science.

Fra : cogco

Dato : 30-03-05 23:43

> [...]
> til Amazons "One-clik technology". Er her nogen der ved om de er rigtigt

"One-clik technology"
Hvad går det ud på?
Altså ud over at det selvfølgelig må have noget med "et klik" at gøre.

Claus

Fra : Peter Makholm

Dato : 31-03-05 07:47

"cogco" <cogco@aub.dk> writes:

> "One-clik technology"
> Hvad går det ud på?

http://swpat.ffii.org/pikta/xrani/1click/index.en.html

Europæisk patent EP0927945B1:

A method for placing an order to purchase an item, the order being
placed by a purchaser at a client system and received by a server
system, the method comprising:

* under control of the server system, receiving purchaser
information including identification of the purchaser, payment
information, and shipment information from the client system;

* assigning a client identifier to the client system;

* associating the assigned client identifier with the received
purchaser information;

* sending to the client system the assigned client identifier; and

* sending to the client system display information identifying the
item and including an order button;

* under control of the client system, receiving and storing the
assigned client identifier;

* receiving and displaying the display information; and

server system a request to purchase the identified item, the
request including the assigned identifier; and

* under control of the server system, receiving the request; and

* combining the purchaser information associated with the client
identifier included with the request to generate an order to
purchase the item in accordance with the billing and shipment
information whereby the purchaser effects the ordering of the
product by selection of the order button.

Noget længere end 'one-click technology', men når det kommer til
stykket lige så intetsigende. Sådan er softwarepatenter.

--
Peter Makholm | Sit back and watch the messages. This is actually
peter@makholm.net | more important than one might think as there is a

Fra : Tes

Dato : 31-03-05 22:40

> Noget længere end 'one-click technology', men når det kommer til
> stykket lige så intetsigende. Sådan er softwarepatenter.

Jeg troede ikke at man kunne patentere software, men at man derimod
havde copyright på det man programmerer...

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-03-05 23:38

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Det forekommer mig svagt, at jeg engang læste, at Apple havde købt licens
> til Amazons "One-clik technology". Er her nogen der ved om de er rigtigt og
> har en kilde på det?

Mon ikke det er noget lignende dette, som du kigger efter:

http://www.apple.com/pr/library/2000/sep/18amazon.html

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 31-03-05 16:25

René Frej Nielsen wrote:

> Mon ikke det er noget lignende dette, som du kigger efter:
> http://www.apple.com/pr/library/2000/sep/18amazon.html

Jo, præcis. Tak for det. Har du tilfældigvis en kilde på, hvad Apple
betaler for licensen? Ved du om andre har købt licens til 1-click?

Janus

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 31-03-05 20:43

Janus Sandsgaard <spamthis@janus.dk> wrote:

> Jo, præcis. Tak for det. Har du tilfældigvis en kilde på, hvad Apple
> betaler for licensen? Ved du om andre har købt licens til 1-click?

Jeg ved desværre ikke mere om det, men det må da kunne findes på Google.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 01-04-05 09:20

René Frej Nielsen wrote:

> Jeg ved desværre ikke mere om det, men det må da kunne findes på Google.

Vist så. Alt kan findes på Google, ville blot forsøge mig med en mulig
hurtig genvej.

Janus