HJÆLP!!!!!
Fra : Anne og Thomas

Dato : 27-03-05 11:50

Jeg har VIRKELIG brug for hjælp til noget her. Jeg er ret "grøn" i alt
det her Mac noget-jeg har kun haft min elskede Powerbook i cirka. 6 mdr,
men jeg er umiddelbart kommet til at gøre noget forfærdeligt, som jeg
håber, der er en af Jer, der kan hjælpe mig ud af. Igår aftes sad jeg og
rodede med en masse i Finder vinduet. Jeg kom til at se, at mit hus (min
bruger-profil) hed noget, som jeg gerne ville have lavet om, så det
gjorde jeg på samme måde, som man skifter navn på en fil-lige ud af
landevejen. Det var der ikke nogle problemer i og huset fik et nyt navn.
Derefter lukkede jeg ned. Da jeg så startede computeren her til morgen
startede den op, som var det første gang-altså med helt "ren" bruger,
rent skrivebord osv. Alle dokumenter og alting var væk i min normale
bruger og alle programmer åbner, som var det første gang, jeg brugte
dem. Hvad jeg så fandt ud af var, at mit "hus" ganske vist var tomt, men
under HD og brugere lå der en ganske almindelig mappe med det navn,
jeg gav "huset" dagen før og alt mit data i-alle mapper osv. Umiddelbart
ville jeg jo bare gerne enten lægge mappen "over i huset" eller laver
den mappe med det hele til en bruger. Men da intet af det er muligt,
mangler jeg råd!!! Kan I hjælpe, da der sikkert er en logisk forklaring
og løsning til det her.

Har iøvrigt manuelt flyttet min Mail mappe bare for at prøve, men det
løste ikke problemet i Mail. Starter stadig som ny bruger.

Vh Anne- The Lost Soul-grædefærdig!!!!

P.S. Min mail virker jo så ikke, så vil I venligst svare herinde!

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-03-05 12:11

Anne og Thomas <anne_thomas@btopenworld.com> wrote:

> [...]
>
> Har iøvrigt manuelt flyttet min Mail mappe bare for at prøve, men det
> løste ikke problemet i Mail. Starter stadig som ny bruger.

Det er desværre ikke første gang, at nogen har lavet det stunt.
Problemet er at man IKKE må omdøbe ens hjem-mappe, for systemet peger
nemlig ned i den.

Jeg ville umiddelbart forsøge mig med at omdøbe den nuværende
hjem-mappe (den nye tomme) til noget andet, f.eks. tilføje x til
navnet, og så omdøbe den gamle hjem-mappe til det rigtige navn, det
som den nye hedder.

Efter en genstart burde den egentlig bruge den gamle mappe igen.

Det ER muligt at ændre navnet på ens hjem-mappe, men det er lidt
besværligt at gøre det manuelt, men der findes programmer som kan
hjælpe på det.

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : Anne Lyngø

Dato : 27-03-05 15:15

Hej René!

Tusind, tusind tak for din hjælp! Det var lige akkurat det, der skulle
til. Da jeg ændrede navnet smed den godt nok en ny mappe på med det
samme med original navnet, men den slettede jeg bare og ændrede navnet
på original mappen og vupti-så kom det hele tilbage! Så nu kan jeg nyde
resten af dagen!!!

Endnu engang tusind tak!

Anne.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-03-05 16:07

Anne Lyngø <alyng_@hotmail.com> wrote:

> [...]
> samme med original navnet, men den slettede jeg bare og ændrede navnet
> på original mappen og vupti-så kom det hele tilbage! Så nu kan jeg nyde

Godt at det var så nemt... alting kan løses, men det kunne godt gå hen
og blive langhåret.