hurtigt ipod mini spørgsmål
Fra : André Nabulsi

Dato : 25-03-05 19:11

Jeg tænker på at købe mig en ipod mini.
kunne godt tænke mig den til min ferie som er i morgen.
Hvis jeg står tidligt op og køber den ved åbningstid, har jeg ca. en time
hvor den kan oplade og overfører musik.

Vil i tro det er tid nok?
Den kan vel nå at overfører musikken, men kan den også nå at lade fuldt op
den første første gang? (Eller er det oldschool med de 14 timers første
ladning)

Mange tak
-André

Fra : Steen Larsen

Dato : 25-03-05 19:34

In article <42445435$0$193$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
"André Nabulsi" <nix_a@prinzali.dk> wrote:

> [...]
> den første første gang? (Eller er det oldschool med de 14 timers første

Den kan ikke nå at lade fuldt op. Jeg mener den skal have ca. 6 timer. I
en forretning har jeg hørt en ekspedient sige 16 timer første gang - han
sagde det både til en som løb med en iBook og til mig som nøjedes med en
Shuffle til junior, men da det ikke fremgår af manualen vælger at tro
det er en ammestue-historie.
Dog er jeg så overtroisk at jeg ikke ville bryde mig om kun at lade den
få én time på første ladning ;-}

Fra : André Nabulsi

Dato : 25-03-05 20:11

"Steen Larsen" <steen.remove@this.lykking.dk> wrote in message

> [...]
> det er en ammestue-historie.
> Dog er jeg så overtroisk at jeg ikke ville bryde mig om kun at lade den

Fandt lige inde på Apple at det er en røverhistorie, men alt en fuld
opladning er at foretrække, men de mange timer ikke er nødvendigt

-A

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 25-03-05 19:33

"Andr? Nabulsi" <nix_a@prinzali.dk> wrote:

> Jeg t?nker p? at k?be mig en ipod mini.
> kunne godt t?nke mig den til min ferie som er i morgen.
> Hvis jeg st?r tidligt op og k?ber den ved ?bningstid, har jeg ca. en time
> hvor den kan oplade og overf?rer musik.
>
> Vil i tro det er tid nok?
> Den kan vel n? at overf?rer musikken, men kan den ogs? n? at lade fuldt op
> den f?rste f?rste gang? (Eller er det oldschool med de 14 timers f?rste
> ladning)

Den skal vist have 3-4 timer for at være helt klar. Jeg har lige fået
min for et par uger siden.

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 26-03-05 00:58

André Nabulsi wrote:
> [...]
> den første første gang? (Eller er det oldschool med de 14 timers første

Jeg har forsøgt at finde ud af hvor meget et nyt opladeligt batteri
koster til ipod mini på apples side men der er ikke nogen priser, ved
nogen af jer om det er et almindeligt batteri som man kan købe i en
audio forretning?

Ole

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-03-05 11:11

In article <eA11e.7605$wc6.6383@news.get2net.dk>,
Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
> koster til ipod mini på apples side men der er ikke nogen priser, ved
> nogen af jer om det er et almindeligt batteri som man kan købe i en

Så nemt er det desværre ikke. Jeg fandt flg. hos Apple:

"If your iPod requires service only because the battery¹s ability to
hold an electrical charge has diminished, Apple will replace your iPod
for a fee."

<http://www.apple.com/dk/support/ipod/service/geo_service.html>

Der står mere på iPod support-siderne, men desværre ikke nogen konkrete
priser:

<http://www.apple.com/dk/support/ipod/>

Alternativt er der jo de uoriginale batterier fra andre firmaer.

<http://eshop.macsales.com/shop/ipod/batteryreplacement/>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Ole Madsen

Dato : 26-03-05 12:01

Henrik Münster wrote:

> [...]
> priser:
>
> <http://www.apple.com/dk/support/ipod/>
>
> Alternativt er der jo de uoriginale batterier fra andre firmaer.

tak for svaret

Ole