Opgd. Af G4 400mhz
Fra : Steen Wrem

Dato : 18-03-05 14:57

Jeg har en:

Power Mac G4 (AGP-grafik)
CPU-type: PowerPC G4 (2.9)
Antal processorer: 1
CPU-hastighed: 400 MHz

Er det muligt at opgradere ved at sætte en hurtigere cpu I???

Vh SteenW

Fra : otnfjern@stofanet.dk

Dato : 18-03-05 15:43

Hej Steen,
Så absolut - prøv at kigge på OWC hjemmeside - det vrimler med
muligheder.

Ole

PS!Desværre har jeg ikke den præcise webadresse.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-03-05 16:15

otnfjern@stofanet.dk wrote:
> Hej Steen,
> Så absolut - prøv at kigge på OWC hjemmeside - det vrimler med
> muligheder.

Men det kan næppe betale sig i forhold til at købe en Mac mini.

(Din G4 kan dog overclockes via firmware til at køre 533 Mhz på
processoren og 133MHz på bussen. Det er gratis og man kan godt mærke
forskel. Jeg brugte en beskrivelse af operationen fra Morten Reippuerts
blog, som jeg dog ikke lige kan finde frem til igen. Måske er der andre
der har et direkte link.)

--
Venlig hilsen/Best regards
Martin Bredthauer

Fra : Steen Wrem

Dato : 18-03-05 17:14

> [...]
> forskel. Jeg brugte en beskrivelse af operationen fra Morten Reippuerts
> blog, som jeg dog ikke lige kan finde frem til igen. Måske er der andre

Det lyder interessant med lidt overcloking, håber at nogen kan finde et
link.

Vh SteenW

Fra : otnfjern@stofanet.dk

Dato : 18-03-05 20:15

Det er jo den billigste måde at opgradere på - så når du finder linket
til Mortens hjemmeside - så held og lykke! Om det er bedre at købe en
MacMini eller opgradere en G4 - så har det været et emne hér i gruppen
som kan studeres nærmere.

Ole

Fra : Christian Bech

Dato : 18-03-05 21:16

In article <69f8d$423af08a$3e3d87b3$21431@nf4.news-service.com>,
Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Jeg brugte en beskrivelse af operationen fra Morten Reippuerts
> blog, som jeg dog ikke lige kan finde frem til igen. Måske er der andre
> der har et direkte link.)

Der er vist noget med at Mortens nye hostingfirma har slået hans arkiv
ihjel. Rene kan sikkert huske detaljerne.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 19-03-05 01:52

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Der er vist noget med at Mortens nye hostingfirma har sl?et hans arkiv
> ihjel. Rene kan sikkert huske detaljerne.

Ahem... jeg kom til at nuke Mortens database, da han har sine ting
liggende på min hjemmeserver i øjeblikket.

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : Christian Bech

Dato : 20-03-05 23:54

In article <0n9sg2-cld.ln1@osxserver.rfn.dk>,
René Frej Nielsen<spam@rfn.dk> wrote:

> Ahem... jeg kom til at nuke Mortens database, da han har sine ting
> liggende på min hjemmeserver i øjeblikket.

Åh nej da, det var bestemt ikke min mening at udstille dig. Slet ikke.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 21-03-05 01:59

> ?h nej da, det var bestemt ikke min mening at udstille dig. Slet ikke.

Det går nok... man er vel amatør

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-03-05 23:16

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Der er vist noget med at Mortens nye hostingfirma har slået hans arkiv
> ihjel. Rene kan sikkert huske detaljerne.

nej, nej ikke med mindre han har pillet de sidste par dage, artiklen
skulle stadig gerne ligge online - brug søge funktionen!

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Jonas Voss

Dato : 19-03-05 09:59

In dk.edb.mac, Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Jeg brugte en beskrivelse af operationen fra Morten Reippuerts blog,
> som jeg dog ikke lige kan finde frem til igen. Måske er der andre der
> har et direkte link.)

http://blog.reippuert.dk/010503/mer,_vil_ha'_mer!

~/j

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

"If there's anything more important than my ego,
I want it caught and shot now."

Fra : Steen Wrem

Dato : 19-03-05 15:13

Jeg har nu prøvet at gøre som der står I linket:
http://blog.reippuert.dk/010503/mer,_vil_ha'_mer!

nvedit <return>

" /" select-dev <return>

7efdc44 " clock-frequency" get-my-property 2drop ! <return>

" /cpus/PowerPC,G4@0" select-dev <return>

1fca0554 " clock-frequency" get-my-property 2drop ! <return>

7efdc44 " bus-frequency" get-my-property 2drop ! <return>

1fbf711 " timebase-frequency" get-my-property 2drop ! <return>

nvstore <return>

setenv use-nvramrc? true <return>

reset-all <return>

Men efter jeg har skrevet den første linie (nvedit) og trykket enter,
forsvinder de næste linier, når jeg har skrevet dem, når jeg trykker ENTER??

hva´gør jeg galt

Vh SteenW

Fra : Jonas Voss

Dato : 19-03-05 17:05

In dk.edb.mac, Steen Wrem <steen.wrem@mail.dk> wrote:

> Men efter jeg har skrevet den første linie (nvedit) og trykket enter,
> forsvinder de næste linier, når jeg har skrevet dem, når jeg trykker ENTER??

Intet, sådan skal den gøre.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

"Time is an illusion. Lunchtime doubly so."

Fra : Steen Wrem

Dato : 20-03-05 14:44

Hej gruppe

Det virkede f....
Fantastisk!

Tak for hjælpen

Vh SteenW

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-03-05 23:16

Steen Wrem <steen.wrem@mail.dk> wrote:

> Jeg har en:
>
> Power Mac G4 (AGP-grafik)
> CPU-type: PowerPC G4 (2.9)
> Antal processorer: 1
> CPU-hastighed: 400 MHz
>
> Er det muligt at opgradere ved at sætte en hurtigere cpu I???

ja men det kan ikek svare sig hvis du har i sinde at køre OSX - til det
formål får du osse brug for et væsentligt hurtigere grafikort, hvis det
skal være tåleligt - og ram systembus osv vil stadig være en flaskehals.
sålg den for de knap 1000 kr den kan indbringe og rug istedet +2899 på
en ny mini mac.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT