gammelt lig til forsikring
Fra : Birger Stanford Mond~

Dato : 29-05-01 22:13

Hvad kan man få en gammel cykel til, der bare skal forsikres, så man kan
optjene anciennitet? Den skal vel have plader på etc.? Hvad vil det
koste/måned?

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-05-01 08:59

Jeg så, sidste år i den blå avis, en gammel MZ, som var synet ½ år
tidligere, og derfor ikke skulle til syn ved ejerskifte. Den kunne ikke
starte længere og kostede derfor 1500,-
Den koster ikke meget i ansvar.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Birger Stanford Mond~

Dato : 30-05-01 13:35

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Jeg så, sidste år i den blå avis, en gammel MZ, som var synet ½ år
> tidligere, og derfor ikke skulle til syn ved ejerskifte. Den kunne ikke
> starte længere og kostede derfor 1500,-
> Den koster ikke meget i ansvar.

Hvor mange kubik er den på? 300cc? Forsikringen er generelt billigere, jo
færre ccm den har, ikke? Eller hk - det hænger vel sammen.

Hvad tror i en 19årig skal give i ansvar pr. år uden nogen anciennitet?

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-05-01 14:57

125 eller 150 ccm, den fås også som 250.

Fra : Mads Lund

Dato : 30-05-01 15:03

Hvorffor ikke købe en 125ccm offroader, så har man joget man samtidigt kan
lege på.

De kan let findes til under 5.000

Mads Lund
Ninja9RT (også legetøj, bare lidt voldsommere)

Fra : Armand

Dato : 30-05-01 19:02

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> skrev i en
> Hvorffor ikke købe en 125ccm offroader, så har man joget man samtidigt
kan
> lege på.
> De kan let findes til under 5.000

- - - - Og til enhver tid sælges til ca. det samme!

--
Armand.

Fra : DieselPower

Dato : 30-05-01 20:43

> Hvor mange kubik er den på? 300cc? Forsikringen er generelt billigere, jo
> færre ccm den har, ikke? Eller hk - det hænger vel sammen.

300cc ... MZ ... 1500Kr..... HA HA HA :) til den pris er det 125/150ccm
modellerne ... men 250/300 modellerne kan findes til omkring 5000 og opefter
alt efter stand... :)

en GT 380 kan fås til omkring 3000Kr... men den koster hurtigt 10 gange
mere i rep.

du skal op i 10kilo's klassen for at undgå for meget reperations udgift...

Ellers en kanon Ide :) jeg købte selv en MZ 251 for 3 år siden... og næste
år satser jeg på en maskine som er maks 1 år gammel, fordi nu er jeg højt
nok oppe i forsikrings puljen :)

VH
Lars Molnit
P.S. Husk kun at have Ansvar ... for det kan aldrig betale sig for en
maskine nede i de prisklasser :)

Fra : Leif

Dato : 30-05-01 20:02

> Hvad kan man få en gammel cykel til, der bare skal forsikres, så man kan
> optjene anciennitet? Den skal vel have plader på etc.? Hvad vil det
> koste/måned?

Og så er alle vi andre der har kørt os til elitestatus / billig præmie
selvfølgelig alle sammen indstillet på at vi skal være med til at betale,
når Birger "superbillist" smadrer sin store kværn om 5 år )

Leif

Fra : Fætter Højben

Dato : 31-05-01 11:23

"Leif" <lp@knus.dk> wrote in message

> [...]
> selvfølgelig alle sammen indstillet på at vi skal være med til at betale,
> når Birger "superbillist" smadrer sin store kværn om 5 år )

Idéen er, at man ancienniteten også kan overføres til bilforsikringer. Det
er ikke mig der har lavet reglerne. Hvis man er rimelig ung, skal man jo
også betale mere for at andre på ens alder smadrer ting - det er det samme.