Dreamweaver/ hvordan flyttes sider i OS X
Fra : Henrik Enslev

Dato : 09-03-05 11:00

Hej

Jeg har nogle sider liggende på en ekstern HD (via firewire). Når jeg
starter op fra FW disk kører alt fint, men når jeg forsøger at åbne
siderne mens jeg har startet fra indbygget HD, så vil den ikke rigtigt
"se" siderne. Begge er OS X.3

Spørgsmålet er altså: Hvilke filer ud over de åbenlyse i finder skal jeg
finde og flytte til intern HD for at "få det hele med". Er det noget med
programunderstøtning i Bibliotek, eller er der andet?

Formålet med øvelsen er at jeg ikke behøver at genstarte blot for at
rette på en hjemmeside.

Jeg dyrker ret meget trial and error, men tænkte, at jeg også kunne
prøve en anden fremgangsmåde

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : nospam

Dato : 09-03-05 16:41

> [...]
> starter op fra FW disk kører alt fint, men når jeg forsøger at åbne
> siderne mens jeg har startet fra indbygget HD, så vil den ikke rigtigt

Ved ikke, om jeg har forstået problemet rigtigt.

Du har 2 versioner af Dreamweaver?
Eller 2 versioner af din site?

> Spørgsmålet er altså: Hvilke filer ud over de åbenlyse i finder skal jeg
> finde og flytte til intern HD for at "få det hele med".

Jeg ville have 1 version af siten, og så fra Dreamweaver vælge sti til min
site. Mener at huske, at DW ikke er glad for at flytte rundt fra disk til
disk. Men man kan vel godt starte fra 2 forskellige HD - tror du skal
installere DW på begge diske og så bruge den DW, som ligger på startdisken.
Jeg ville nødig have forskellige udgaver af samme program, men du har vel en
god grund...

Hvorfor starte fra forskellige diske?

mvh Mikael Kern

Fra : Henrik Enslev

Dato : 09-03-05 19:09

nospam <nospam@kern.dk> wrote:

> Ved ikke, om jeg har forstået problemet rigtigt.
>
> Du har 2 versioner af Dreamweaver?
Nej. Jeg har version 6 på min eksterne disk. ikke andet

> Eller 2 versioner af din site?
Nej. En version, ligeledes på min eksterne disk.

Grunden til at de ligger der er, at det er min gamle 3,5" HD fra en
stationær, som nu står i et FW kabinet til min bærbare.

> [...]
> Jeg ville nødig have forskellige udgaver af samme program, men du har vel en

Så jeg kan bare flytte DW og siten til intern HD på bærbar uden at
skulle jagte andre filer?

> Hvorfor starte fra forskellige diske?

Kun fordi DW på en extern , anden disk end startdisk jamrer over alt
muligt netop med stier etc.

Fra : nospam

Dato : 10-03-05 17:17

> Så jeg kan bare flytte DW og siten til intern HD på bærbar uden at
> skulle jagte andre filer?

Måske. Men jeg tror DW er følsom. Jeg flyttede v.hj. af Carbon Copy Cloner
og der var ingen problemer, men jeg flyttede hele harddisken.

Har du mulighed for at installere DW igen?

Selve siten kan ligge hvor som helst.

mvh Mikael Kern