OS 9 efterinstalleres på en OS X iMac
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 08-03-05 22:21

Har en iMac (Kihei) 400 mhz med slot loading og OS X - brugeren kan ikke
leve uden sine OS 9 spil, så hvordan hulen putter man også OS 9 på den ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Steen Larsen

Dato : 08-03-05 22:29

In article <1gt4lz1.qigcdbua7bnkN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Har en iMac (Kihei) 400 mhz med slot loading og OS X - brugeren kan ikke
> leve uden sine OS 9 spil, så hvordan hulen putter man også OS 9 på den ?

Man starter fra en Mac OS 9.2 installations CD og installerer eller
kører en Classic package fra en bundlet OS disk fra en nyere Mac.

Fra : Jesper

Dato : 08-03-05 22:29

> Har en iMac (Kihei) 400 mhz med slot loading og OS X - brugeren kan ikke
> leve uden sine OS 9 spil, så hvordan hulen putter man også OS 9 på den ?

Hvis han har en OS 9 disk, så booter han op på den og installere på
disken, den kan fint leve sammen med OS X på samme disk.

Fra : Peter Kiil

Dato : 08-03-05 23:05

Jesper Haaber Gylling - jesper@gylling.net on 08/03/05 22:20 wrote:

> Har en iMac (Kihei) 400 mhz med slot loading og OS X - brugeren kan ikke
> leve uden sine OS 9 spil, så hvordan hulen putter man også OS 9 på den ?

Starter på en OS 9 cd?
--
/peter

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-03-05 00:08

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Starter på en OS 9 cd?

Jeg kan sagtens boote fra en OS 9 CD, men ingen af de VD'ere jeg har
lader mig installere på OS X HD ?!

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Peter Kiil

Dato : 09-03-05 00:43

Jesper Haaber Gylling - jesper@gylling.net on 09/03/05 0:07 wrote:

> Jeg kan sagtens boote fra en OS 9 CD, men ingen af de VD'ere jeg har
> lader mig installere på OS X HD ?!

Er det ikke fordi disken er formatteret uden OS 9 drivere?
--
/peter

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-03-05 10:19

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Er det ikke fordi disken er formatteret uden OS 9 drivere?

Der er OS 9 drivere på. Jeg lod netop fluebenet være slået til.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Morten Lind

Dato : 09-03-05 08:03

> Har en iMac (Kihei) 400 mhz med slot loading og OS X - brugeren kan ikke
> leve uden sine OS 9 spil, så hvordan hulen putter man også OS 9 på den ?

Hvis det driller med 9CD´en, kan du "låne" Forbind Kihei til en
maskine med en system 9.2.2 mappe - træk mappen over i Kihei - genstart
Kihei fra den "lånte" mappe - genstart fra System 9 CD - installer OS
9.x - smid "lånt" systemmappe ud - slut.
M.

Fra : Zaphod B

Dato : 09-03-05 08:49

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Hvis det driller med 9CD´en, kan du "låne" Forbind Kihei til en
> maskine med en system 9.2.2 mappe - træk mappen over i Kihei - genstart
> Kihei fra den "lånte" mappe

Stopp her.

> - genstart fra System 9 CD - installer OS
> 9.x - smid "lånt" systemmappe ud - slut.

Hvorfor?
"Lånt "systemmappe vil fungere som den er.
OS X vil si at den må legge til noen ressurser i OS9-mappen (antagelig),
men det er bare å si OK til.

--
/Z

Fra : Morten Lind

Dato : 09-03-05 10:34

Zaphod B <NOT.diskworld@mac.com.INVALID> wrote:

> [...]
> "Lånt "systemmappe vil fungere som den er.
> OS X vil si at den må legge til noen ressurser i OS9-mappen (antagelig),

Jo, men det var mere af hensyn til andre udvidelser eller lignende?
M.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-03-05 10:21

> Har en iMac (Kihei) 400 mhz med slot loading og OS X - brugeren kan ikke
> leve uden sine OS 9 spil, så hvordan hulen putter man også OS 9 på den ?

Jeg kopierede bare alle OS 9 tingene fra back-up tilbage via FireWire.
Troede egentlig ikke at det ville virke, men det gjorde det.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling