403 forbidden
Fra : Thomas Bendsen

Dato : 06-03-05 22:02

Hej

For efterhånden lang tid siden brugte jeg meget den indbyggede
apacheserver i min iBook (Mac OS 10.3) til at teste min hjemmeside. Nu
har jeg så igen brug for at teste diverse ting. Derfor slog jeg
webdeling til og skrev
http://localhost/~Thomas
i safari.

Herefter får jeg beskeden:
403 forbidden
You don't have permission to access /~Thomas/ on this server.
Apache/1.3.3.33 Server....

Hvad har jeg ændret uden at bemærke det?

En af de ting jeg ved jeg har ændret er at min internetforbindelse nu
går gennem en trådlås router inkl firewall (D-Link 624+). Men det har
vel ikke nogen betydning? Jeg har ændret i routerens opsætning så den
tillader trafik på port 80 og sender det videre til min computer.

--
MVH
Thomas Bendsen

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 06-03-05 23:01

In article <thomas_bendsen-7C802D.22022206032005@nntp06.dk.telia.net>,
Thomas Bendsen <thomas_bendsen@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> vel ikke nogen betydning? Jeg har ændret i routerens opsætning så den
> tillader trafik på port 80 og sender det videre til min computer.

Hej igen

Problemet er løst. Det viste sig at jeg af uransagelige årsager havde
ændret i tilladelserne på hele min brugermappe.

--
MVH
Thomas Bendsen