/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
OCR med Acrobat?
Fra : david


Dato : 05-03-05 13:48

Någon som vet om man efter att man OCR:at några sidor text med Acrobat 7
kan exportera pdf:en till text? Mina försök leder bara till en förvisso
sökbar pdf men tomma textfiler när jag exporterar.

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?
A: Top-posting.
Q: What is the most annoying thing on usenet and in e-mail?

 
 
Ole Kristian Vaaglan~ (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Kristian Vaaglan~


Dato : 05-03-05 18:07

david <i97_bedREMOVETHIS@i.kth.se> wrote:

> Någon som vet om man efter att man OCR:at några sidor text med Acrobat 7
> kan exportera pdf:en till text? Mina försök leder bara till en förvisso
> sökbar pdf men tomma textfiler när jag exporterar.

Velg "Formatted tex & graphics" i PDF output options.

Ole K.

david (05-03-2005)
Kommentar
Fra : david


Dato : 05-03-05 21:00

Ole Kristian Vaagland <ole.fjerndette@tgf.no> wrote:

> > Någon som vet om man efter att man OCR:at några sidor text med Acrobat 7
> > kan exportera pdf:en till text? Mina försök leder bara till en förvisso
> > sökbar pdf men tomma textfiler när jag exporterar.
>
> Velg "Formatted tex & graphics" i PDF output options.

Jag upptäckte problemet - mina 'textbilder' var inlästa med 300 dpi och
Acrobat kräver 600 dpi.

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?
A: Top-posting.
Q: What is the most annoying thing on usenet and in e-mail?

Ole Kristian Vaaglan~ (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Kristian Vaaglan~


Dato : 06-03-05 00:10

david <i97_bedREMOVETHIS@i.kth.se> wrote:

> Ole Kristian Vaagland <ole.fjerndette@tgf.no> wrote:
>
> > > Någon som vet om man efter att man OCR:at några sidor text med Acrobat 7
> > > kan exportera pdf:en till text? Mina försök leder bara till en förvisso
> > > sökbar pdf men tomma textfiler när jag exporterar.
> >
> > Velg "Formatted tex & graphics" i PDF output options.
>
> Jag upptäckte problemet - mina 'textbilder' var inlästa med 300 dpi och
> Acrobat kräver 600 dpi.

Klippet fra manualen - Acrobat 7 Pro side 139:

For most pages, black-and-white scanning at 300 ppi produces text best
suited for conversion. At 150 ppi, OCR accuracy is slightly lower, and
more font-recognition errors occur; at 400 ppi and higher resolution,
processing slows and compressed pages are bigger. However, if a page has
many unrecognized words or very small text (9 points or smaller), try
scanning at higher resolution. Scan in black and white whenever
possible.

Ole K.

Erik Richard (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 05-03-05 19:03

Hej David

Nej, du kan ikke bruge Acrobat til at scanne ind til OCR. Du bør købe
dig ReadIris 9Pro, den kan bruge Acrobat som modtager ved OCR scanning.
mvh. Erik Richard

david wrote:
> Någon som vet om man efter att man OCR:at några sidor text med Acrobat 7
> kan exportera pdf:en till text? Mina försök leder bara till en förvisso
> sökbar pdf men tomma textfiler när jag exporterar.

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Judith Parelie Morte~ (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Judith Parelie Morte~


Dato : 05-03-05 19:55

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Nej, du kan ikke bruge Acrobat til at scanne ind til OCR. Du bør købe
> dig ReadIris 9Pro, den kan bruge Acrobat som modtager ved OCR scanning.
> mvh. Erik Richard

Joda, du kan fint bruke både Acrobat Pro 6 og 7 til å OCR-e bilde til
tekst.
I versjon 6 finner du det under Document -> Paper Capture -> Start...
I versjon 7 heter det Document -> Recognize text using OCR -> Start...

Dersom du så i Edit velger seachable image, vil teksten legge seg
usynlig over bildet, og du kan markere og kopiere. Dersom du velger
Formatted text & Graphics vil tekst bli tekst og illustrasjoner bli
grafikk.

etter dette kan du behandle teksten som et hvilket som helst annet
PDF-dokument som inneholder tekst.

Jeg har foreløpig kun prøvd dette på engelsk tekst, og det har fungert
utmerket.

Det er også mulig å OCR-e rett fra Scanner.

judith
--
Fyselig, humsk, hyrlig, smakelig og forskammet med mange lemper

Erik Richard (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 05-03-05 23:35

Hej Judith

Judith Parelie Mortensen wrote:
> Erik Richard wrote:
>>Nej, du kan ikke bruge Acrobat til at scanne ind til OCR. Du bør købe
>>dig ReadIris 9Pro, den kan bruge Acrobat som modtager ved OCR scanning.
>
> Joda, du kan fint bruke både Acrobat Pro 6 og 7 til å OCR-e bilde til
> tekst.
> I versjon 6 finner du det under Document -> Paper Capture -> Start...
> I versjon 7 heter det Document -> Recognize text using OCR -> Start...
>
> Dersom du så i Edit velger seachable image, vil teksten legge seg
> usynlig over bildet, og du kan markere og kopiere. Dersom du velger
> Formatted text & Graphics vil tekst bli tekst og illustrasjoner bli
> grafikk.
>
> etter dette kan du behandle teksten som et hvilket som helst annet
> PDF-dokument som inneholder tekst.
>
> Jeg har foreløpig kun prøvd dette på engelsk tekst, og det har fungert
> utmerket.

Hm, Jeg kan ikke få det til at virke overhovedet, - og scanneren kan
heller ikke bruge Acrobat. - Hvad bruger du af plug-in til det - Twain -
PS Recognize - Ghost?

Det eneste, jeg kan af noget, der ligner, er at bruge det gamle program
TextBridge 8.5 (OS 9.2.2, virker ikke i OS X), men hverken RedIris,
FineReader eller OmniPage Pro vil gore 'kunsten' efter.

> Det er også mulig å OCR-e rett fra Scanner.

?? - Kun via Twain. - Det er den eneste måde, jeg kan få min HP PSC 1110
til at scanne til Acrobat. ReadIris vil ikke scanne til Acrobat til til
almindelig tekstbehandlingsprogram - fx. Word X 10.1.6, RagTime
Solo/5.65, MarinerWrite 3.5 og NisusWriter Express 2.1.1, - ikke engang
AppleWorks 6.2.9 vil den kendes ved...

Når det gælder billeder, kan jeg scanne via Twain Og FotoLook (Agfa
SnapScan) til Graphic Converter og til Photoshop og de øvrige store gfx
programmer er der flere muligheder både i klassisk OS og i X.

Men stadig ikke til Acrobat...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


david (05-03-2005)
Kommentar
Fra : david


Dato : 05-03-05 21:29

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Nej, du kan ikke bruge Acrobat til at scanne ind til OCR. Du bør købe
> dig ReadIris 9Pro, den kan bruge Acrobat som modtager ved OCR scanning.

Vad menar du med att Acrobat tar emot scanningen?

Hur bra är ReadIris jämfört med Omnipage Pro?

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?
A: Top-posting.
Q: What is the most annoying thing on usenet and in e-mail?

Erik Richard (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 05-03-05 23:53

Hej David

david wrote:
> Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>Nej, du kan ikke bruge Acrobat til at scanne ind til OCR. Du bør købe
>>dig ReadIris 9Pro, den kan bruge Acrobat som modtager ved OCR scanning.
>
> Vad menar du med att Acrobat tar emot scanningen?

At man ikke kan bruge Acrobat som modtager program, når man bruger sin
scanner til at scanne tekst og billeder.

Men i følge Judiths svar, så skulle det være muligt. Jeg har dog ikke
kunnet få det til at virke på hverken OS 9.2.2 eller X 10.3.8 med mine
scannere - Agfa DuoScan, Agfa SnapScan eller HP PSC 1110.

> Hur bra är ReadIris jämfört med Omnipage Pro?

readIris er så meget bedre, at det vil svare til at gå fra OmniPage LE
1.0 til OmniPage 10. Fejlprocenten i ReadIris er langt mindre ved
kritiske bogstavsammenkoblinger som fx. 'fl' - bliver ofte til 'fi' eller
'fl', 'cl' - bliver ofte til 'd', 'æ' - til 'ae', 'ø' og 'å' - bliver
ofte til '¿' i OmniPage. Jeg har også OmniPage Pro, men har fuldstændig
opgivet at bruge den. Det gamle program TextBridge 8.5 er også bedre end
OmniPage Pro, men det er kun til klassisk OS.

FineReader er virkelig godt, men også noget dyrere end selv ReadIris
Pro. FR har de samme egenskaber som RI, men er en smule bedre til
lavopløselige billeder. Til billedscanning går jeg som regel på OS 9.2.2
og bruger Macromedia xRes 2 til scanning. De fleste Photoshop plug-ins
er kompatible med xRes og sammen med FotoLook kan jeg scanne ind i op
til 9600dpi interpoleret - 1200x1200 stabiliseret med xRes.

NB. FotoLook kræver en Agfa Scanner. Mindst en DuoScan eller en SnapScan
1236S eller 1236U, hvis man bruger OS X.

mvh. Erik Richard
>

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Verner (09-03-2005)
Kommentar
Fra : Verner


Dato : 09-03-05 21:00

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> FineReader


--
mvh
Verner

Verner (09-03-2005)
Kommentar
Fra : Verner


Dato : 09-03-05 21:23

Verner <vbentsen@mail.tele.dk> wrote:

> Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
> > FineReader
Hovsa. Det var en smutter

--
mvh
Verner

Erik Richard (10-03-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 10-03-05 21:34


Nes comprende?

mvh. Erik Richard

Verner wrote:
> Erik Richard wrote:
>>FineReader

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste