Forbindelsesproblemer med iPod?
Fra : Mikkel Westh

Dato : 05-03-05 11:25

Jeg har en 20 Gb 4. generations iPod fra medio august. Den har virket
upåklageligt indtil for et par uger siden. Da jeg ikke syntes at den
spillede højt nok, brugte jeg et hack til den, der hedder goPod. Dette
"indgreb" er ikke godkendt af Apple, og garantien ryger derfor, hvis det
bliver brugt.

Men jeg havde dog ingen problemer de første par uger efter hacket. Den
virkede fint, men en dag synkroniserede den ikke med iTunes, og kunne ikke
ses i Windows. Hvis jeg prøvede at åbne Denne Computer, sker der intet, og
først når jeg hiver stikket ud af iPod'en ses den kortvarigt af Windows, for
derefter at forsvinde igen.

Har prøvet at sætte den til 2 andre computere, men også uden held.

Jeg kører Windows XP Pro SP2.

Jeg har en mistanke om, at der måske er røget noget lommeuld ind i stikket i
iPod'en, så den ikke får forbindelse med alle connectors. Jeg har prøvet at
tilslutte via de medfølgende firewire og USB kabler og også et kombineret
USB Firewire kabel.

Hvad kan jeg gøre? Spille dum, og indlevere den til forhandleren?

Mvh. Mikkel

Fra : Michael Holm

Dato : 06-03-05 01:47

Mikkel Westh <mikkelwesth@hotmail.com> wrote:

> Hvad kan jeg gøre? Spille dum, og indlevere den til forhandleren?
>
> Mvh. Mikkel

har du prøvet at resette den ?
(holde 2 knapper inde, så vidt jeg husker play og menu)
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Mikkel Westh

Dato : 06-03-05 03:19

"Michael Holm" <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote in message

> har du prøvet at resette den ?
> (holde 2 knapper inde, så vidt jeg husker play og menu)

Ja, jeg har forgæves forsøgt reset.
Jeg kan sagtens bruge iPod'en som afspiller, og at oplade den er intet
problem heller. Kun når den skal forbinde til computer er der problemer.

Mvh. Mikkel

Fra : Mikkel Westh

Dato : 07-03-05 21:01

"Mikkel Westh" <mikkelwesth@hotmail.com> wrote in message

[snip]

Problem løst. Efter flere uger, uden at kunne opdatere den, ville jeg lige
prøve sidste gang inden jeg slæbte den over til Caslon. Bingo, den blev set
af Windows med det samme, og derefter kunne iTunes også. Herefter har jeg
formateret den, og sat alt tilbage til fabriksindstillinger..
Kan _ikke_ anbefale at bruge goPod.

Mvh. Mikkel