Background
Fra : Jakob Kristensen

Dato : 10-05-05 15:02

Jeg har haft nogle problemmer med at lave min baggrund, så den
ikke er side om side, men bare står som et billed, i midten af
skærmen og ikke gentager sig igen.

Hvis der er nogen der har en kode til det, vil jeg blive meget
glad for at høre fra jer.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-05-05 15:18

Jakob Kristensen wrote:
> Jeg har haft nogle problemmer med at lave min baggrund, så den
> ikke er side om side, men bare står som et billed, i midten af
> skærmen og ikke gentager sig igen.

body {
bakground-image: url(bg.gif) center middle no-repeat;
}

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-05-05 15:41

Erik Ginnerskov skrev:

>body {
>bakground-image: url(bg.gif) center middle no-repeat;
>}

Virker måske, men er ikke helt korrekt, der skal bruges
kortformen background, når man blander flere ting sammen
(background-image, background-position og background-repeat).

Og så er der ikke noget, der hedder middle, så

body {
bakground: url(bg.gif) center no-repeat;
}
--
Knud

Fra : Christoffer

Dato : 10-05-05 16:28

> body {
> bakground: url(bg.gif) center no-repeat;
> }
Er der en speciel grund til at både Erik og dig skriver background uden c,
eller er det bare ren copy-paste? og får center billede til at stå centreret
horisontalt og vertikalt?

--
Christoffer

Fra : Danny Jønsson

Dato : 10-05-05 16:38

>får center billede til at stå centreret horisontalt og vertikalt?

mener kun at det får den til at stå i midten horisontalt, men så kan du jo
sætte en position fra toppen lidt ned hvis det er det du vil..

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-05-05 16:54

Danny Jønsson skrev:

>mener kun at det får den til at stå i midten horisontalt, men så kan du jo
>sætte en position fra toppen lidt ned hvis det er det du vil..

Nej, når man kun skriver center, så er billedet centreret begge
veje, man kunne godt skrive center center, så har man defineret
begge positioner (eller 50%/50% 50%)
--
Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-05-05 16:53

Christoffer skrev:

>Er der en speciel grund til at både Erik og dig skriver background uden c,

Næh, jeg klippede og klistrede blot og lagde ikke mærke til at
Erik havde glemt »c«, det skal der selvf. være.
--
Knud

Fra : Skville

Dato : 10-05-05 22:22

I skal alle sammen have mange tak,
vil prøve de forskellige i morgen, nåede ikke lige idag.