CSS, hover i Firefox
Fra : Kasper Johansen

Dato : 09-05-05 14:20

Hej gruppe.

Jeg har lavet en dropdown-menu. Den fungere således at PHP laver menuen ud
fra et array jeg definere ud fra nogle andre kriterier (om man er logget ind
osv. osv.).

Menuen virker fint i IE, ved hjælp af JavaScripts. Jeg får dog et problem i
Firefox jeg er stødt på et par gange efterhånde, nemlig at Firefox ikke
altid registrere at man laver "OnMouseOut".

Jeg har før set det omtalt at det skulle være muligt at lave ":hover" på
alle elementer og klasser i Firefox.

Jeg prøvede først med noget klassisk "background-color" på min menu (når man
tager musen over de forskellige elementer skal de altså skifte farve, da der
er præcis det samme problem med denne funktion).

Men når jeg i mit stylesheet definere det således syntes det ikke at virke:

..menu_sub2{
font-size: 9px;
border: 1px solid #B5B6A5;
border-top: none;
background-color: white;
}

..menu_sub2:hover{
background-color: blue;
}

Det er en normal celle (altså en <td>) der har klassen "menu_sub2".

Det ville være kanon hvis der var nogle kloge hoveder der kunne forklare
hvad der var galt, eller i det mindste smide et link til en guide eller
noget hvor der står præcis hvad man skal gøre for at trylle med hover i
Firefox.

--
Mvh Kasper Johansen aka knj

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-05-05 14:30

Kasper Johansen skrev:

> Det ville være kanon hvis der var nogle kloge hoveder der kunne forklare
> hvad der var galt, eller i det mindste smide et link til en guide eller
> noget

Hvis du smider et link til din egen side i stedet, er det meget lettere
at hjælpe dig.

Se evt. siden her: <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 09-05-05 21:33

www.partyworm.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-05-05 22:45

Kasper Johansen skrev:

> www.partyworm.dk

Tak. Start med at validere din side. Der er fejl i både html og
css.

Et par standardlinks om validering:
<http://www.html-faq.dk/1005.asp>
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>