tabel i midten men "bånd" der fylder hele ~
Fra : rasmus carlsen

Dato : 05-05-05 12:39

hejsa,

Hvad er tricket til at lave et bånd (f.eks. 50 eller 100 pixel højt) der
tilpasser sig vinduets bredde?

f.eks. her: www.jenshald.dk

jeg har luret lidt i koden og kan se det er et gif ... men klogere er jeg
ikke blevet.

ras

Fra : Christoffer

Dato : 05-05-05 13:40

> Hvad er tricket til at lave et bånd (f.eks. 50 eller 100 pixel højt) der
> tilpasser sig vinduets bredde?
At du ligger det ind som baggrund med css

body {
background-image: url(sti/billede.gif);
background-repeat: repeat-x; /* repeat-x får baggrundbilledet til at
gentage sig vandret og kun vandret */
background-color: #fff;
}

Fra : rasmus carlsen

Dato : 05-05-05 13:45

"Christoffer" <christoffer@buur.info> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> body {
> background-image: url(sti/billede.gif);
> background-repeat: repeat-x; /* repeat-x får baggrundbilledet til at

- så jeg skal lave et billede, der består af en lodret streg f.eks. 1px bred
og 40px høj i den farvej, jeg vil have båndet?

ras

Fra : TL

Dato : 05-05-05 13:49

> - så jeg skal lave et billede, der består af en lodret streg f.eks. 1px
> bred og 40px høj i den farvej, jeg vil have båndet?
>
> ras

Ja, jo mindre det fylder jo bedre.

TL

- - -
www.lindkold.dk

Fra : rasmus carlsen

Dato : 05-05-05 14:09

"TL" <lindkoldFJERN@MIGcity.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jo mindre det fylder jo bedre.

- 1 gange 1 pixel? Og så angive størrelsen med width og height når jeg
henter billedet?

ras

Fra : TL

Dato : 05-05-05 14:59

> - 1 gange 1 pixel? Og så angive størrelsen med width og height når jeg
> henter billedet?

Hvis den er på 1 x 1 er den jo ingen grund til at anvende et billede, så kan
du bare bruge en baggrunds-farve.
Går udfra at du ønsker at bruge et billede for at lave en overgangsfarve
eller lign.

Og generelt er det altid en god ide et angive størrelsen - det skulle vist
også gøre at siden loader lidt hurtigere...

TL

- - -
www.lindkold.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-05-05 15:14

TL wrote:

> Og generelt er det altid en god ide et angive størrelsen

Det kan man ikke på baggrundsbilleder.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : TL

Dato : 05-05-05 13:35

> [...]
>
> f.eks. her: www.jenshald.dk
>
> jeg har luret lidt i koden og kan se det er et gif ... men klogere er jeg

Du kan som f.x. lægge billedet som baggrundsbillede (på 50 x 100 pixel) i

body {
background-image: url(../images/ditbillede);
background-repeat: repeat-x;
}

hvorved baggrundsbilledet fylder browservinduet ud omkring dine div'er.
Eller du kan ligge billedet som baggrund i de relevante div'er alt efter dit
design. God fornøjelse.

TL

- - -
www.lindkold.dk