Justering af tekst på samme linie
Fra : Henriette Holm

Dato : 03-05-05 15:20

Hej.
Hvordan får man ved hjælp af stylesheets justeret to "stumper" tekst til
at være på samme linie, men hhv. venstrestillet og centreret? Eller skal
man i gang med tabeller?

-Henriette

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 03-05-05 15:25

Henriette Holm wrote:
> Hvordan får man ved hjælp af stylesheets justeret to "stumper" tekst til
> at være på samme linie, men hhv. venstrestillet og centreret? Eller skal
> man i gang med tabeller?

Forstår ikke helt. Giv et link til en side der viser hvordan du vil have
det til at se ud.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Henriette Holm

Dato : 03-05-05 15:49

Martin Hintzmann Andersen wrote:

> Forstår ikke helt. Giv et link til en side der viser hvordan du vil have
> det til at se ud.

Det kan jeg ikke på stående fod - ellers havde jeg nok også bare
"hugget" koden derfra
Anyway, jeg prøver at forklare. Jeg vil gerne have følgende:

<venstrestillet>Dette er venstrestillet tekst</venstrestillet>
<centreret>Dette er centreret tekst</centreret>

men på én linie. Giver det mere mening? Ligesom i en tabel med 3
kollonner, 1 række og tekst i to af felterne.

-Henriette

Fra : Benny Nissen

Dato : 03-05-05 15:37

Henriette Holm wrote:
> Hej.
> Hvordan får man ved hjælp af stylesheets justeret to "stumper" tekst til
> at være på samme linie, men hhv. venstrestillet og centreret? Eller skal
> man i gang med tabeller?

Sådan lige utestet:

og i css:

..cent {
text-align:center
}

--
Benny

Fra : Henriette Holm

Dato : 03-05-05 15:46

Benny Nissen wrote:

> Sådan lige utestet:

> og i css:
>
> .cent {
> text-align:center
> }

Hmm, jeg kan ikke rigtigt få det til at virke. Dermed ikke være sagt, at
det ikke virker.....Det kan sagtens være mig som har en deklaration et
eller andet sted, der får det til at gå i fisk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-05-05 16:20

Henriette Holm skrev:

>Hmm, jeg kan ikke rigtigt få det til at virke.

left">venstre</span>center</p>

Og du kan naturligvis sætte det i din css med class/id i stedet
for.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-05-05 17:19

Knud Gert Ellentoft skrev:

> left">venstre</span>center</p>

Ovenstående virker fint, men man skal være opmærksom på at
centreringen sker i forhold til den resterende plads på linjen
(altså fraregnet den venstrestillede tekst).

Hvis man vil have centreringen udført i forhold til hele bredden
(med følgende risiko for at de to tekster flyder ind over
hinanden), kan man gøre som følger:

venstre </p>
center center center</p>

Se forskellen på de to metoder her:
<http://gyros.dk/usenet/html/linjecenter.shtml>.
Bemærk også opførslen i et smalt vindue.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henriette Holm

Dato : 03-05-05 17:36

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
>
> Se forskellen på de to metoder her:
> <http://gyros.dk/usenet/html/linjecenter.shtml>.
> Bemærk også opførslen i et smalt vindue.

Det er lige netop det sidste jeg gerne vil - risiko eller ej
Tak for hjælpen.

-Henriette

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-05-05 20:34

Henriette Holm skrev:

> Det er lige netop det sidste jeg gerne vil - risiko eller ej
> Tak for hjælpen.

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne læse min
signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : vangobbel

Dato : 03-05-05 16:17

> Hvordan får man ved hjælp af stylesheets justeret to "stumper"
tekst til
> at være på samme linie, men hhv. venstrestillet og centreret? Eller
skal

Du kan gøre således men jeg ved ikke om det er optimalt i forhold til
andet indhold på din side. Men sådan kan du gøre og hvem ved det kan
være det virker i din situation. Ellers kan du eventuelt pakke det
hele ind i endnu en div.

Dit Stylesheet:

..left{
position:absolute;