CSS: Margin i IE
Fra : René Poulsen

Dato : 03-05-05 12:16

Hey!

Jeg har et problem, som overhovedet ikke giver nogen mening for
mig. Jeg har ganske enkelt to helt almindelige bokse som er lavet
i et stylesheet - den ene er sat inden i den anden og har en
margin på 10px - men i IE er den venstre margin 20px. Jeg synes
det er meget mystisk.

Det kan selvfølgelig løses på en anden måde - evt. med noget
padding istedet for. Men jeg kunne bare godt tænke mig at vide
hvorfor den venstre bliver til 20px og om nogle af jeg andre har
prøvet det samme?

// René

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 03-05-05 12:25

René Poulsen wrote:

> [...]
> i et stylesheet - den ene er sat inden i den anden og har en
> margin på 10px - men i IE er den venstre margin 20px. Jeg synes

Internet Explorer, that old piece of shit, har problemer med float og
margin.
Du kan læse mere om bug'en her:
http://www.positioniseverything.net/explorer/doubled-margin.html

Løsningen er at sætte display inline på din floated boks.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : René Poulsen

Dato : 04-05-05 15:22

Martin Hintzmann Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> http://www.positioniseverything.net/explorer/doubled-margin.html
>
> Løsningen er at sætte display inline på din floated boks.

Tak for det! Ja, jeg er også begyndt at blive mere og mere træt at IE,
men når vi laver målgruppeanalyser osv... på min uddannelse finder vi
næsten altid ud af at LANGT de fleste bruger IE - så i den skal den jo
også se ordenlig ud

Fra : René Poulsen

Dato : 03-05-05 12:17

René Poulsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> i et stylesheet - den ene er sat inden i den anden og har en
> margin på 10px - men i IE er den venstre margin 20px. Jeg synes

Det kan i øvrigt ses her:
http://www.renepoulsen.dk/test/margin_test.html