Tømme cache eller lukke vindue
Fra : Peter Nørkjær

Dato : 01-05-05 08:58

Hej. Jeg har brug for lidt hjælp.

Er det muligt gennem IE at tømme cache'n UDEN at vælge det fra menuen?
Altså et link på en hjemmeside der kan tømme cache'n.

Lidt baggrund: Til min roklub har jeg sammen med en ven lavet et system,
hor man kan taste sine kilometer ind. Det here er meget smart og lavet i
en kombination af mysql, php og hmtl.

Nu har jeg to nødder der skal knækkes:
Statistik-interfacen kører som sagt i html og gennem Internet Explorer.
Når IE åbnes skal brugeren klikke et på link for at åbne et nyt vindue i
"full screen". Dette er for at det ikke ligner en browser med menuer og
så videre.
Så nu er der to vinduer åbne.

1) Er det muligt at åbne det nye vindue i fullscreen imens man lukket
det oprindelige vindue? (Altså noget i retningen af "open new - close
parrent")

I "programmet" er der også en administrations-del der er beskyttet af et
password med .htaccess. Administrationen åbnes i samme (full screen)
vindue.

Mit problem er nu, at når man er færdig med at bruge
administrations-delen skal browseren IKKE huske kodeordet. Derfor har
jeg brug for at kunne tømme cachen ved at der klikkes på et link der fx
hedder "log ud"

2) Er det muligt fx. gennem et javascript at få tømt cachen?

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-05-05 12:42

Peter Nørkjær <news-FJERN@DETTE-noerkjaer.com> wrote in

> Mit problem er nu, at når man er færdig med at bruge
> administrations-delen skal browseren IKKE huske kodeordet.
> Derfor har jeg brug for at kunne tømme cachen ved at der klikkes
> på et link der fx hedder "log ud"

HTACCESS password har intet med cachen at gøre.

Du skal enten lukke browseren eller tvinge den til at sende et andet
brugernavn/password (forkert) istedet for det rigtige - f.eks. ved at
redirecte til http://forkert:brugernavn@jereside.tld/. Men det er en
rigtig ringe hack og du kan ikke være sikker på det virker.

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/