Overføre en current-class i en menu?
Fra : TL

Dato : 26-04-05 21:18

Hej

Jeg undskylder på forhånd hvis det er forkert gruppe, men har i php-gruppen
fået at vide at det muligvis er et html-spørgsmål, og jeg er selv på bar
bund. Hvis det er så fut'er jeg.

Jeg har på: www.powersaturday.dk/forside.php brugt en top.php side(med min
menu) og en bund.phpside til at danne siden med.
Når jeg laver de andre sider og gør brug af top.php så står forsiden (som jo
er statisk) stadig med class="current" - Kan jeg overføre denne current
class til
de andre sider med bruge af samme top.php side ??

For skal jeg lave en ny top-side til hver underside er hele ideen ligesom
gået til spilde, da jeg selvfølgelig laver den for ikke at loade menu'en
hver gang.

Det skal lige siges, at på ovenstående er linket til 'Galleri' ikke omdannet
til php, hvorfor et klik her fører hen til den rene html-side hvor der ikke
er nogle problemer.
Men alle de andre links i menuen er til php-sider.

Igen jeg undskylder hvis det er forkert gruppe, men jeg kan ikke lige
gennemskue om løsningen til at overføre current-klassen er html eller
php-agtig ?

På forhånd tak.

TL

--
www.lindkold.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-05 23:55

TL wrote:
> [...]
> class til
> de andre sider med bruge af samme top.php side ??

en css class kan du genbruge som du vil bare du inkludere dit stylesheet.

Men det måske ikke det du mener?

/Frederik Sørensen

Fra : TL

Dato : 27-04-05 00:16

"Frederik Sørensen" <hellfire@NOSPAM.SPAM.patch.dk> wrote in message

> en css class kan du genbruge som du vil bare du inkludere dit stylesheet.
>
> Men det måske ikke det du mener?

Nej, ikke helt. Jeg ved hvordan classes virker, men menuen er jo allerede
defineret i css - og derefter gemt i min top.php.

Når jeg så genbruger denne top.php side og loader nyt indhold på selve
siden, og dermed reelt skifter i menu'en,
så genbruger den jo den oprindelige menu, med current sat til forsiden,
selvom jeg med det nye indhold nu reelt er på en anden side.
Og her står current-klassen jo så stadig på den oprindelige forside.

Jeg mangler at vide hvordan jeg skifter current-classen i den situation....?

TL

- - -
www.lindkold.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-04-05 10:18

TL skrev:

> Jeg undskylder på forhånd hvis det er forkert gruppe, men har i php-gruppen
> fået at vide at det muligvis er et html-spørgsmål, og jeg er selv på bar
> bund. Hvis det er så fut'er jeg.

Det er et php-spørgsmål.

> Når jeg laver de andre sider og gør brug af top.php

Hvordan "gør du brug" af top.php? Jeg går ud fra at du inkluderer den på
en eller anden måde. Hvis du skal have ændret noget af det indhold som
top.php genererer kan du prøve en af følgende fremgangsmåder:

a) Kald top.php med en querystring der angiver hvilket menupunkt der
skal være fremhævet (fx top.php?menu=Events)

b) Brug en global variabel til at fremhæve menupunktet i top.php.
Variablen kan så sættes af den side der kalder top.php.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : TL

Dato : 27-04-05 10:22

> en eller anden måde.

Yep, include.

> [...]

> b) Brug en global variabel til at fremhæve menupunktet i top.php.
> Variablen kan så sættes af den side der kalder top.php.

Det er vist lige sådan noget jeg leder efter - men nu da jeg ved det, har
jeg da noget at søge efter i php-gruppen.
Tak for det.

TL

- - -
www.lindkold.dk