HR i padding?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 25-04-05 19:34

Hej NG.

http://jems.dk/test/layout2.html har jeg en side hvor .content er
defineret med en bredde på 70% og padding på 50px i begge sider. .footer er
defineret på samme måde. I footeren vil jeg gerne have en hr som vist, men
jeg vil gerne have den er lidt bredere end .content. Det har jeg løst ved at
sætte width til 110% og margin-left til -5%. Men er der en mere 'rigtig'
måde at gøre det på? IE gør nemlig .footer lidt bredere på den måde

Og mere generelt: Hvorfor skærer browseren af den højre menu når jeg gør
vinduet smallere? Burde den ikke bare gøre .content smallere?

Mvh
Stefan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-04-05 21:06

Stefan Kristensen skrev:

> [...]
> i begge sider. .footer er defineret på samme måde. I footeren
> vil jeg gerne have en hr som vist, men jeg vil gerne have den

Jeg ville definere bredden således at hr-elementet får lov at fylde
det hele - og så klare "indsnævringen" af det øvrige indhold med
padding. En anden mulighed er at bruge div i to niveauer - en ydre
div i den bredde man vil have hr-stregen, og en indre div i den
bredde man ønsker for indholdet.

> Og mere generelt: Hvorfor skærer browseren af den højre menu
> når jeg gør vinduet smallere? Burde den ikke bare gøre
> .content smallere?

Måske. Jeg gætter på at det er den negative margen der driller -
men du kan jo prøve at teste uden og se om det hjælper.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 26-04-05 08:08

> Jeg ville definere bredden således at hr-elementet får lov at fylde
> det hele - og så klare "indsnævringen" af det øvrige indhold med
> padding.

Jeg troede også det var dét jeg gjorde. Men padding bliver jo 'sat uden på'.
Det er nemt at lave med en fas bredde, så skal bredden af .footer bare være
bredden af .header + 2 x padding. Men jeg kan ikke gennemskue det med
procentvis angivelse af bredden.

>En anden mulighed er at bruge div i to niveauer - en ydre
> div i den bredde man vil have hr-stregen, og en indre div i den
> bredde man ønsker for indholdet.
Altså lave en container hvori jeg lægger content og footer?

> Måske. Jeg gætter på at det er den negative margen der driller -
> men du kan jo prøve at teste uden og se om det hjælper.

Det er den der gør at IE viser footeren bredere, men uden den negative
margin bliver højre side stadig trykket.

Stefan