problemer med placering af menu
Fra : Tidemann

Dato : 20-04-05 16:32

Jeg er ved at rette den sidste hjemmeside, men har problemer med
placering af menuen

< http://www.ragdollys-cat-link.dk/dhejne/hankatte.shtml >
Opera viser fint menuen midtfor men IE, Mozilla Firefox og Netscape
er skod ;(

Kan nogen måske hjælpe, jeg synes jeg har prøvet lidt af hvert,
men kan ikke finde løsningen!!

Tag jer ikke af knapperne, jeg har ikke lavet rolloverknapperne endnu, så de
hopper lidt!

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-04-05 21:45

Tidemann wrote:
> [...]
>
> < http://www.ragdollys-cat-link.dk/dhejne/hankatte.shtml >
> Opera viser fint menuen midtfor men IE, Mozilla Firefox og Netscape

Mozilla og Firefox er der ikke noget i vejen med. Men hvis du smider din
menu ind i en fælles div, som du giver margin:auto;, skulle menuen blive
centreret i alle browserne.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Tidemann

Dato : 20-04-05 23:27

"Erik Ginnerskov" skrev

> Mozilla og Firefox er der ikke noget i vejen med. Men hvis du smider din
> menu ind i en fælles div, som du giver margin:auto;, skulle menuen blive
> centreret i alle browserne.

Det havde jeg også til at starte med, men det virkede ikke. ;((
_Men_ jeg har lige fundet ud af at css´en ikke blev overskrevet,
når jeg uploadede. Surt show!! Jeg har bare prøvet så mange forskellige
div´er med margin og padding og auto o.s.v. Spildt mange timer på en
åndsvag fejl. Jeg skulle jo bare have slettet den første css.

Og det er lidt besværligt med include, når det skal uploades for at jeg kan se
det.
Nå men det husker jeg til en anden gang ;0))

Tak alligevel ;)

Fra : Tidemann

Dato : 22-04-05 00:28

Øv, menuen driller stadig!
Jeg er nød til at sætte width på 80% for at den bliver centreret,
hvis jeg skriver 100% vises den i venstre side.
Kan det gøres på en anden måde mon? for hvis siden ses med
lille vindue bliver nogle knapper skubbet ned på anden og fjerde linie.

#menu {
width : 80%;
height: 120px;
margin-top : 0;
margin-bottom : 0;
margin-left : auto;
margin-right : auto;
position : relative;
padding : 0;

< http://www.dhejne.dk/ditte/velkommen.shtml >

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-04-05 06:57

Tidemann wrote:
> Øv, menuen driller stadig!
> Jeg er nød til at sætte width på 80% for at den bliver centreret,
> hvis jeg skriver 100% vises den i venstre side.

Det er klart, at du ikke kan centrere noget, der er 100% bredt - der er ikke
noget overskydende plads at fordele på venstre og højre side.

> for hvis siden ses med
> lille vindue bliver nogle knapper skubbet ned på anden og fjerde
> linie.

Når det er sket, trækker du igen langsomt vinduet bredere, indtil menuen
kommer op på plads.

Derefter tager du et screendump af vinduet og finder i et grafikprogram den
indvendige bredde på vinduet. Du skal ikke bruge dumpet til noget, når du
har fundet bredden.

Den bredde i pixels skal sættes på #menu i stedet for 80%.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Tidemann

Dato : 22-04-05 23:51

"Erik Ginnerskov" skrev:

> Det er klart, at du ikke kan centrere noget, der er 100% bredt - der er ikke
> noget overskydende plads at fordele på venstre og højre side.

: ¤

> [...]
> har fundet bredden.
>
> Den bredde i pixels skal sættes på #menu i stedet for 80%.

Tak...........og bølge ;)