Billede galleri
Fra : Thomas

Dato : 19-04-05 20:06

Jeg ville høre om der er nogen der har en smart måde at sætte et
billede galleri op. Det skal ikke være noget smart flash el.l.
Jeg tænker mig bare en side med nogle 'thumbnails' - hvor man
klikker og ser et stort billede.
Mit problem er egentlig at jeg synes det virker MEGET besværligt
hvis man skal lægge mange billeder ud, samt at det tager en del
tid at loade en side med mange billeder!

Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : TL

Dato : 19-04-05 20:11

"Thomas" <p_thomas_birk@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hvis man skal lægge mange billeder ud, samt at det tager en del
> tid at loade en side med mange billeder!

PHP er din ven (eller ASP)

TL
- - -
www.lindkold.dk

Fra : Andreas Paasch

Dato : 20-04-05 23:10

On Tue, 19 Apr 2005 21:10:48 +0200, TL wrote:

> PHP er din ven (eller ASP)
>
> TL

http://gallery.sourceforge.net
PHP baseret løsning.

/Andreas
--
#Peace and long life ...
Registeret Linux user #292411

Fra : uniquedk

Dato : 19-04-05 20:22

Thomas wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
besværligt
> hvis man skal lægge mange billeder ud, samt at det tager en del
> tid at loade en side med mange billeder!

hej der

Prøv at se det billed galleri jeg har på http://www.sjagget.dk
hvis du kan sætte det op så kan man med det uploade ZIP filer med
mange billeder i bla. der er 4 måder at uploade på, det er rigtig
smart.
Galleriet ligger her og er Open Source kode (gratis at bruge og
ændre)
http://zoom.ummagumma.nl/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-04-05 21:35

Den 19-04-05 21.05 skrev Thomas følgende:

> Jeg ville høre om der er nogen der har en smart måde at sætte et
> billede galleri op.

Hvis du tænker på noget du selv laver - og andre altså ikke skal kunne
uploade billeder - så tag et kig på JAlbum. Programmet er gratis, nemt
at bruge (oversat til dansk), og du kan vælge mellem forskellige temaer.

Du kan hente Jalbum her:
http://jalbum.net/

Du kan se en prøve på nogle af temaerne her:
http://jalbum.net/samples.jsp

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar: Information at your fingertips.

Fra : Rasmus Kjær

Dato : 20-04-05 04:02

Du kan faa Photoshop til automatisk at lave et galleri og
samtidig generere thumbnails, men jeg har aldrig rigtig leget med
det og fundet ud af hvordan det virker.
Du kan sikkert finde en tutorial eller noget med en hurtig
soegning paa Google.

Fra : Louise

Dato : 20-04-05 08:16

Du er velkommen til at bruge (hugge, stjæle) princippet bag
http://www.damebadet.dk/elev2004/
Du skal være obs på, at siden ikke validerer, og at den er bygget op i
tabeller.
Hvis jeg skulle lave en ny lignende side i dag, ville jeg nok vælge at bygge
den op i xhtml og css.

Louise

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-04-05 11:09

> [...]

> hvis man skal lægge mange billeder ud, samt at det tager en del
> tid at loade en side med mange billeder!

Thumbnails plus. Det kan lave en side automatisk. Kan findes på nettet.
www.minigal.dk burger jeg selv, det er kanangodt til formålet. Ellers kan
ACDSee også det du spørger om.

Claus
--
Sælges: Yamaha SW1000XG
Yamaha high-end lydkort med indbyggede midilyde