Gradient baggrund i alle browsere
Fra : René Poulsen

Dato : 19-04-05 09:44

Hejsan!

Jeg har fundet denne her funktion til at lave en gradient
baggrund på en hjemmeside:

style="filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.Gradient(endColor
str='#CCCCCC', startColorstr='#FFFFFF', gradientType='0')"

Problemet er at den kun virker i IE - findes der nogle lignende,
som virker i flere browsere?

// René

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-04-05 10:39

René Poulsen skrev:

> Problemet er at den kun virker i IE - findes der nogle lignende,
> som virker i flere browsere?

Lav en baggrundsgrafik med farveskiftet (det kræver så at man sætter en
fast højde eller fast bredde - alt efter om skiftet skal gå lodret eller
vandret)

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : René Poulsen

Dato : 19-04-05 11:09

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Lav en baggrundsgrafik med farveskiftet (det kræver så at man sætter en
> fast højde eller fast bredde - alt efter om skiftet skal gå lodret eller
> vandret)

Har jeg også tænkt på, men så vil gradienten jo stoppe så snart en bruger
har en større opløsning end den jeg bruger når jeg laver billedet...
Håbede lidt på at der var en anden løsning a lá den jeg beskrev før...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-04-05 12:21

René Poulsen skrev:

> Har jeg også tænkt på, men så vil gradienten jo stoppe så snart en bruger
> har en større opløsning end den jeg bruger når jeg laver billedet...

Du kan jo evt. lave gradienten til en stor bredde. Folk med mindre
browservinduer vil så bare kun se en del af gradienten (og altså ikke få
slutfarven med). Når man bruger et baggrundsbillede, er der ikke noget
problem med scroll, da overskydende dele af billedet blot skjules.

En anden mulighed er at lade baggrundsbilledet gå over i en fast
baggrundsfarve.

> Håbede lidt på at der var en anden løsning a lá den jeg beskrev før...

Der er ikke nogen standardmåde til at lave en farveovergang i fuld
bredde (eller højde).

--
Jens Gyldenkærne Clausen