css print af ny side med tabel
Fra : helle lindholm

Dato : 16-04-05 15:29

Jeg vil gerne printe nogle sider med tabeller med dynamisk
indhold, som strækker sig over flere sider. Jeg kan derfor ikke
præcist bestemme hvor "page-break" skal ligge.

Tabellen med border=1 indeholde mange rækker, hvor jeg gerne vil
afslutte siden med en hel række, således at også den næste side
starter med en række med en border=1

Er det mon noget med page-break inside og noget med max-height

Jeg håber nogen kan hjælpe mig med at finde den rette løsning

Venlig hilsen Helle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-04-05 17:14

helle lindholm wrote:
> Jeg vil gerne printe nogle sider med tabeller med dynamisk
> indhold, som strækker sig over flere sider. Jeg kan derfor ikke
> præcist bestemme hvor "page-break" skal ligge.

Hvis du i tabellen indsætter en thead og tfoot, vil alle papirark blive
indledet med en tabelhead og afsluttet med en tabelfoot.

http://hjemmesideskolen.dk/html/tabel.asp#thead

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : helle lindholm

Dato : 16-04-05 20:39

> Hvis du i tabellen indsætter en thead og tfoot, vil alle papirark blive
> indledet med en tabelhead og afsluttet med en tabelfoot.

Hej Erik
jeg kan godt se ideen med header og footer og har prøvet at lave en test
ud fra nedenstående link
> http://hjemmesideskolen.dk/html/tabel.asp#thead

du kan se mit forsøg her
http://no7web.dk/schooltool/test/cssprinttest.asp

men det virker desværre ikke, hvad har jeg gjort forkert?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-04-05 21:24

helle lindholm wrote:

> du kan se mit forsøg her
> http://no7web.dk/schooltool/test/cssprinttest.asp
>
> men det virker desværre ikke, hvad har jeg gjort forkert?

Prøv i css at sætte denne definition på tfoot:

tfoot {
page-break-inside: avoid;
}

I øvrigt burde cellen i thead navngives th og ikke td

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : helle lindholm

Dato : 16-04-05 21:56

> Prøv i css at sætte denne definition på tfoot:

> tfoot {
> page-break-inside: avoid;
> }
>
> I øvrigt burde cellen i thead navngives th og ikke td

Det virker desværre stadigvæk ikke

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-04-05 22:17

helle lindholm wrote:

> Det virker desværre stadigvæk ikke
> http://no7web.dk/schooltool/test/cssprinttest.asp

Prøv at sætte en standard-sættende DTD på:

http://hjemmesideskolen.dk/html/elmnt/dtd.asp

Siden mangler også en tegnsæt-definition, men det har ikke noget med dit
problem at gøre. Du har også en ikke-valid slutkode på <meta name="Author"
content="Steen Hjelmstrand" />. Fjern " /" til sidst eller fjern hele
linjen.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : helle lindholm

Dato : 16-04-05 22:40

> Prøv at sætte en standard-sættende DTD på:
>
> http://hjemmesideskolen.dk/html/elmnt/dtd.asp

Jeg har nu sat en strict dtd på
desværre stadigvæk uden virkning

Kunne man forstille sig at man kunne bruge en if-sætning
til at styre print af siderne?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-04-05 13:55

helle lindholm wrote:

> Kunne man forstille sig at man kunne bruge en if-sætning
> til at styre print af siderne?

Det skal du nok spørge om i javascript-gruppen:

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : helle lindholm

Dato : 18-04-05 15:48

> Det skal du nok spørge om i javascript-gruppen:

Jeg har spurgt i asp-gruppen og fik svaret at print ikke kan
kontrolleres, men tak for oplysningen og hjælpen tidligere med
"thead" det kan jeg godt bruge til at gøre printningen kønnere .

Mvh
Helle Lindholm

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-04-05 22:52

helle lindholm wrote:

> Jeg har spurgt i asp-gruppen og fik svaret at print ikke kan
> kontrolleres,

Nu er det sådan, at asp-gruppen beskæftiger sig med asp, der foregår
serverside. Skal der ske en form for styring af udskrift, skal det ske
clientside (på den computer, du sidder ved og ser hjemmesiden).

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : helle lindholm

Dato : 20-04-05 17:35

> [...]
ske
> clientside (på den computer, du sidder ved og ser hjemmesiden).

Jamen du har jo ret, men man kan jo godt blive lidt panisk, når man
rigtig gerne vil styre det print, og så ikke kan finde ud af det.

Tak for dit svar.

Mvh Helle Lindholm