Liste foldere
Fra : Jacob Christiansen

Dato : 13-04-05 10:55

dav.
er det muligt via html at liste alle foldere og filer i en
bestemt mappe ? eksempel :
http://users.telenet.be/dry-throat/funny/

på forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 13-04-05 11:45

Nej. Der skal noget serverside til som ASP eller PHP

Fra : Jacob Christiansen

Dato : 13-04-05 12:25

Ok!... Kender du asp koden der skal til?

Fra : René Jensen

Dato : 13-04-05 12:33

Jacob Christiansen wrote:
> Ok!... Kender du asp koden der skal til?

Spørg i news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp - ellers brug
usenet.dk til at finde en rigtige gruppe.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-04-05 12:32

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] skrev:

> Nej. Der skal noget serverside til som ASP eller PHP

I praksis vil en serversideløsning ofte være den eneste mulighed, men
det afhænger af hvordan serveren er sat op.

De webservere jeg kender til, kan godt sættes op til at vise en
fil-/biblioteksliste (directory browsing) - men det er normalt slået fra
som standard. Det gør man typisk af sikkerhedshensyn - det er ofte ikke
ønskeligt at give alle brugere adgang til at se alle filer i en mappe.

På siden her er der fx ikke anvendt nogen form for serverside-script:
<http://www.fys.ku.dk/~kerne/holmboe/> - der er bare ikke nogen fil med
standardnavnet (her index.html) i mappen.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 14-04-05 08:07

Men der bruges ikke HTML som var det ønskede. Derimod er, som du siger,
serveren sat op til at vise en fil listning.
Ret beset må det vel også siges at være en serverside løsning.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-04-05 10:10

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] skrev:

> Men der bruges ikke HTML som var det ønskede.

Det kan du selvfølgelig have ret i.

> Ret beset må det vel også siges at være en serverside løsning.

Det er ikke det jeg forstår ved en serversideløsning (da man ikke selv
skal skrive nogen kode) - men jeg kan da godt følge din pointe.

--
Jens Gyldenkærne Clausen