<input type=file> - ændre tekst på knap?
Fra : Torben

Dato : 13-04-05 09:48

Hej NG!

Jeg har en filselectionsboks <input type="file">.

Teksten på "Browse" knappen er i min browser "Gennemse". Spørgsmålet er kan
jeg ændre den tekst, hvordan?

Er det sproget i browseren, der definerer om det skal stå på dansk eller
"udenlandsk"?

På forhånd tak
M.v.h.
Torben

Fra : Martin

Dato : 13-04-05 11:09

> Jeg har en filselectionsboks <input type="file">.
>
> Teksten på "Browse" knappen er i min browser "Gennemse". Spørgsmålet er kan
> jeg ændre den tekst, hvordan?

Jeg vil tro at du i < input type="file" > kan skrive value="(det ord du vil
have til at stå)". - altså sådan <input type="file" value="(dit ord)">.

(Skal der egentligt ikke stå noget med button, eller det behøver der måske
ikke, når der står type="file" ?)

- Martin

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-04-05 12:46

Martin skrev:

> Jeg vil tro at du i < input type="file" > kan skrive value="(det ord du vil
> have til at stå)". - altså sådan <input type="file" value="(dit ord)">.

Nej - value på <input type="file"> svarer til filnavnet - ikke til
teksten på knappen.

Teksten på knappen kan man ikke styre direkte. Man kan lave et trick med
css så det ser ud som om man har ændret teksten - jf. siden her:
<http://www.quirksmode.org/dom/inputfile.html>. Men man skal bide mærke
i at metoden har nogle problematiske bivirkninger - først og fremmest at
man ikke kan slette eller redigere filnavnet når det er sat ind i
feltet.

Metoden har været diskuteret for nylig her i gruppen - se tråden på
google her: <http://kortlink.dk/qvb>.

> (Skal der egentligt ikke stå noget med button, eller det behøver der måske
> ikke, når der står type="file" ?)

laver en knap, man selv kan definere handlinger for, men det er kun
<input type="file"> der kan bruges hvis man skal oploade en fil.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 13-04-05 11:12

On 13-04-2005 10:47 Torben wrote:
> Teksten på "Browse" knappen er i min browser "Gennemse". Spørgsmålet er kan
> jeg ændre den tekst, hvordan?

Nej, desværre. Det bliver hentet fra styresystemet.

> Er det sproget i browseren, der definerer om det skal stå på dansk eller
> "udenlandsk"?

Jeg tror som sagt, at det kommer fra styresystemet, så nej.

Jeg mener dog, at man kan lave sin egen knap og lægge ovenpå
standardknappen med CSS, men jeg kan ikke huske hvordan - måske kan man
ikke med netop "Gennemse"-knappen...

Mvh.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-04-05 13:18

"Mikkel Z. Herold" <mikkel@[remove_this]mzh.dk> skrev:

>Jeg mener dog, at man kan lave sin egen knap og lægge ovenpå
>standardknappen med CSS, men jeg kan ikke huske hvordan - måske kan man
>ikke med netop "Gennemse"-knappen.

Dette spørgsmål har været oppe før og konklussionen er, at
teksten ikke kan ændres, så det virker i alle browsere.
--
Knud