Width på labels?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 11-04-05 14:38

Hej NG.

Jeg vil lave en simpel login formular. Det skulle der jo ikke være nogen ben
i, men jeg kan ikke få width på mine labels hvis ikke de float'es:
http://jems.dk/test/labels.html.
Siden validerer både mht. xhtml og css, så jeg kan ikke lige se hvad der er
galt.

Mvh
Stefan

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 11-04-05 14:48

Stefan Kristensen wrote:
> [...]
> http://jems.dk/test/labels.html.
> Siden validerer både mht. xhtml og css, så jeg kan ikke lige se hvad der er

Float din labels og sæt en afgrænset width på elementet uden om ...
f.eks. på din center div.

PS. brug margin:0 auto; til at centrere, og ikke text-align center.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 11-04-05 14:59

> Float din labels og sæt en afgrænset width på elementet uden om ...
> f.eks. på din center div.

Ja, det hjalp. Men hvorfor skal labels float'es for at man kan sætte width?
Det giver ikke helt mening i min lille virtuelle verden

> PS. brug margin:0 auto; til at centrere, og ikke text-align center.

Det startede jeg med men uden held. Men det var jo fordi jeg ikke havde sat
en width på min div. Text-align skal stadig bruges til at centrere
overskriften i div'en, ikk'?

Stefan

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 11-04-05 17:02

"Stefan Kristensen" <jems@mad.dk> writes:

> Ja, det hjalp. Men hvorfor skal labels float'es for at man kan sætte width?

Fordi label er et inline-element, med default display:inline.
Width-egenskaben har ingen effekt på et element med display:inline.
Hvis et element floates, så bliver dets display automatisk til
display:block, og så virker width.

Det er helt efter reglerne.

/L

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 11-04-05 18:25

> [...]
> Width-egenskaben har ingen effekt på et element med display:inline.
> Hvis et element floates, så bliver dets display automatisk til

Tak for den fine forklaring :c)

Mvh
Stefan