højdeforskel på select option i IE og FF..~
Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 11-04-05 13:04

Jeg har nogle select option bokse, men når jeg kigger på den, så er der
forskel på højden af boksen mellem FF og IE.

Hvorfor ?
og hvordan ændrer jeg det ?

Du kan se siden her:
http://www.flysim.dk/eud_cpt/jkl.asp

Jon

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 11-04-05 13:23

Jon Klose Larsen wrote:
> Jeg har nogle select option bokse, men når jeg kigger på den, så er der
> forskel på højden af boksen mellem FF og IE.

> [...]

Drop illusionen om at du kan styre placering og størrelsen af elementer
pixel perfekt i de forskellige browsere.

Der vil altid være et eller andet som browserne viser forskelligt.

I stedet for at bruge aboslute positionering til dit fast frosset
layout, så brug float til flydende layout.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Frederik Sunne

Dato : 11-04-05 13:59

Martin Hintzmann Andersen wrote:
<klip>

> [...]
>
> I stedet for at bruge aboslute positionering til dit fast frosset
> layout, så brug float til flydende layout.

Jeg er ikke sikker på at jeg er helt enig.
Jeg har lavet siden http://www.targetshop.dk/ hvor det i et vist omfang
er lykkedes at få den til at se end ud på tværs af browsere omend jeg
har et par mindre lus jeg skal have renset ud. Mine succeskriterier er
IE 5/5.5/6 samt FireFox 1.0 og Safari. Opera volder temmelig mange
problemer med FORM elementer, men renderer også siden korrekt et godt
stykke af vejen. Men puhhh, hvor Opera sutter ;)

/Freder!k

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 11-04-05 16:59

Frederik Sunne <nejtak@nejtak.dk> writes:

> [...]

> IE 5/5.5/6 samt FireFox 1.0 og Safari. Opera volder temmelig mange
> problemer med FORM elementer, men renderer også siden korrekt et godt

Så er du jo enig :)

> Men puhhh, hvor Opera sutter ;)

Smag og behag er som bekendt forskellige :)
Jeg er så vant til Operas små behageligheder at alle andre browsere
sutter.

/L

Fra : Frederik Sunne

Dato : 11-04-05 17:31

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> Så er du jo enig :)

-Ja, det er jeg måske nok ;) Men det kan blive 99% perfekt for
over 95% af brugerne - det er jo ikke så lidt.

> Smag og behag er som bekendt forskellige :)
> Jeg er så vant til Operas små behageligheder at alle andre browsere
> sutter.

-uha, det lyder farligt ;) I DK bruges Opera bruges trods alt kun af
hver 700 bruger (http://fdim.dk/?vis=page&ID=73). Med FF på banen virker
den lidt overflødig og jeg gider snart ikke at teste på Opera længere...

My 2 pennies,

Freder!k

Fra : Kristian Thy

Dato : 11-04-05 22:04

Frederik Sunne wrote:
> -uha, det lyder farligt ;) I DK bruges Opera bruges trods alt kun af
> hver 700 bruger (http://fdim.dk/?vis=page&ID=73). Med FF på banen virker
> den lidt overflødig og jeg gider snart ikke at teste på Opera længere...

Nej, webadgang fra mobiltelefoner er også bare noget pjat. Det bliver
aldrig udbredt, det nymodens bras.

\\kristian
--
Thomas Madsens fremragende guide til sikring af Windows:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/windows/tjenester/

Fra : Frederik Sunne

Dato : 12-04-05 11:55

"Kristian Thy" <thy@itu.dk> wrote in message
> Nej, webadgang fra mobiltelefoner er også bare noget pjat. Det bliver
> aldrig udbredt, det nymodens bras.

- Du har ret. Der har de en niche, men mon ikke Gecko også kommer efter dem
der?
/Frederik

Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 12-04-05 08:24

"Jon Klose Larsen" <klose@post8fejl.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har nogle select option bokse, men når jeg kigger på den, så er der
> forskel på højden af boksen mellem FF og IE.

> [...]

Mange tak for de "konstruktive" svar....... Dejligt at folk svarer på
spørgsmålet og ikke bare begynder at snakke om alt muligt andet, som absolut
ikke løser problemet......

Til info, så har jeg fået løst problemet, så nu ser select-boksene ens ud.
Problemet opstod fordi den ene browser kan fortolke og bruge
height-attributten på [input.select], og det kan den anden åbenbart ikke
(bliver defineret af skrift-/indhold-størrelsen).

Jon

Fra : Frederik Sunne

Dato : 12-04-05 11:54

"Jon Klose Larsen" <klose@post8fejl.tele.dk> wrote in message
> [...]
> height-attributten på [input.select], og det kan den anden åbenbart ikke
> (bliver defineret af skrift-/indhold-størrelsen).

- Heh, sorry. Ja, jeg plejer vist både at definere text-size, padding og
line-height i håbet om at det arter sig...

/Frederik