Align
Fra : Hans

Dato : 11-04-05 12:54

Hej Gruppe,

Jeg har bøvlet lidt med align(ing)

Jeg har en <div> som skal kunne variere i width, derfor har jeg lagt et
billede som bagrund i denne <div> Derudover skal denne <div> også indeholde
2 billeder (alle 3 billeder hænger sammen), et skal ligge helt til højre og
et skal ligge helt til venstre. Jeg kunne simpelthen ikke få det til at
lykkeds, det nærmeste jeg er kommet er at jeg i mit stylesheet har sat
text-align til right, og lavet en align="left" på det andet (det kunne ikke
lade sig gøre omvendt - rykkede højrebilledet ned). Således ser det pænt ud
i Firefox, men i IE er der til venstre for venstrebilledet ca. 2px hvor man
kan se baggrundsbilledet. Derudover får jeg vel også problemer med at
validerer... Hvordan kan det gøres?

Undskyld det lange indlæg, det er besværligt at forklarer, og jeg har ikke
uploadet sitet endnu.

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 11-04-05 13:13

Hans wrote:

> Undskyld det lange indlæg, det er besværligt at forklarer, og jeg har ikke
> uploadet sitet endnu.

Måske du skulle uploade sitet, det er så betydeligt nemmere at se hvad
du mener og hjælpe dig.

Men umiddelbart vil jeg mene at du ikke bør bruge text-align, men float.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Hans

Dato : 11-04-05 14:21

"Martin Hintzmann Andersen" <no@spam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> mener og hjælpe dig.
>
> Men umiddelbart vil jeg mene at du ikke bør bruge text-align, men float.

Ja, det kan der være noget om - her er det så
http://home.worldonline.dk/brian-h/test11.htm

MVH
BhSand

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 11-04-05 14:44

Hans wrote:

> Ja, det kan der være noget om - her er det så
> http://home.worldonline.dk/brian-h/test11.htm

Hvis det var mig der skulle lave det vil jeg gøre det noget ala
nedenstående.

HTML-koden ville jeg lave således:

<h1>Sander-net.dk</h1>

CSS'en ville jeg gøre på følgende måde.

#head {
background: #000 url(VENSTREBILLEDE.jpg) no-repeat left;
height:XXpx;
}
#head h1 {
background: url(SANDERNET.jpg) no-repeat right;
border-bottom:1px solid #fff;
text-indent:-2000px;
height:XXpx;
}

PS. det er ikke gennemtestet og du skal nok selv lige lege med det.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/