Newbee HTML problem
Fra : sasaendieher

Dato : 11-04-05 10:41

Jeg har lavet to tabeller oven på hinanden - og der skal ikke være luft
imellem dem. Der er fremkommet en linies plads imellem som jeg gerne vil
have fjernet. Hvad skal jeg rette? Koden ser sådan ud:

align="left" cellpadding="0" cellspacing="0" bgcolor="#999999">
i Ballerup Sogn</td>
cellpadding="0" cellspacing="0" class="topstreg">
class="brodtekst">Torsdag den ditten og datten fand Hans Nielsen igen en
guldskat i Ballerup. Denne gang bestod den af ikke mindre end 8 store
guldhorn. Skatten vil blive overdraget til politimesteren i Ballerup
p&aring; et eller andet tidspunkt. </td>

Fra : Michael Haase

Dato : 11-04-05 11:21

sasaendieher skrev:

> Jeg har lavet to tabeller oven på hinanden - og der skal ikke være luft
> imellem dem. Der er fremkommet en linies plads imellem som jeg gerne vil
> have fjernet. Hvad skal jeg rette? Koden ser sådan ud:

forsvinde.

--
med venlig hilsen
Michael

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-04-05 11:18

sasaendieher skrev:

> Jeg har lavet to tabeller oven på hinanden - og der skal ikke
> være luft imellem dem. Der er fremkommet en linies plads
> imellem som jeg gerne vil have fjernet. Hvad skal jeg rette?

Det er formentlig margen eller fyld (padding) der driller. Se evt.
hvad og hvordan du kan justere her:
<http://html.dk/tutorials/css/lektion9.asp>
<http://html.dk/tutorials/css/lektion10.asp>

Hvis du vil have konkret hjælp, vil jeg foreslå dig at give et link
til din side. Det er meget lettere at hjælpe på den måde.

> width="287" border="0"
> align="left" cellpadding="0" cellspacing="0"
> bgcolor="#999999">

Du bør stærkt overveje at kigge på formatering med css i stedet for
med html. Det vil gøre din kode mere overskuelig og hurtigere at
hente. Se mere i tutorialen (jf. links ovenfor).

Jeg opdagede lige udsnittet her - du har et afsnit (p-elementet)
placeret mellem to tabeller. Det vil give et mellemrum. Slet hele
den anden linje i udsnittet herover, så har du et problem mindre.
--
Jens Gyldenkærne Clausen