Css boks
Fra : Erik Olsen

Dato : 10-04-05 18:29

Jeg er ved at lave en side hvor hovedet består af en ramme hvori et
billede er floated til venstre, og en tekst er centreret i den
resterende del af rammen.

Eksemplet kan ses på http://www.dmju.dk/klubber/klub.htm, og css-filen
http://www.dmju.dk/artikler.css.

Der er defineret padding = 5px på boksen, men boksen er ikke høj nok til
at rumme billedet. Jeg troede at boksens højde indrettede sig efter det
største element deri, her billedet.

Hvad er det som går galt?

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-04-05 20:21

Erik Olsen wrote:
> Jeg er ved at lave en side hvor hovedet består af en ramme hvori et
> billede er floated til venstre, og en tekst er centreret i den
> [...]

Prøv med clearfix:

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/float.asp#cle - nederst på siden!

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Erik Olsen

Dato : 10-04-05 21:00

Erik Ginnerskov wrote:

> Prøv med clearfix:
>
> http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/float.asp#cle - nederst på
> siden!

Har du en forklaring på hvordan det virker? Jeg kan ikke lige se hvordan
det skal implementeres sammen med de øvrige egenskaber jeg har på
boksen.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-04-05 21:09

Erik Olsen wrote:

> Har du en forklaring på hvordan det virker? Jeg kan ikke lige se
> hvordan det skal implementeres sammen med de øvrige egenskaber jeg
> har på boksen.

I html:

I css:

..klub_boks:after {
content: ".";
display: block;
height: 0;
clear: both;
visibility: hidden;
}
..klub_boks { /* hjælp til IE-Mac */
display: inline-block;
}
/* Hides from IE-mac \*/
/* html */.klub_boks {
height: 1%;
}
..klub_boks { /* annulering af hjælp til IE-Mac */
display: block;
}
/* End hide from IE-mac */

Det burde være hvad der skal til for at tilpasse det din side.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Erik Olsen

Dato : 10-04-05 21:26

Erik Ginnerskov wrote:

> Det burde være hvad der skal til for at tilpasse det din side.

Ok, tak, så havde jeg alligevel fået det gjort rigtigt. Det ser helt
rigtigt ud i FF, men desværre helt forkert i IE.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-04-05 21:38

Erik Olsen wrote:

> Ok, tak, så havde jeg alligevel fået det gjort rigtigt. Det ser helt
> rigtigt ud i FF, men desværre helt forkert i IE.

Det må bero på noget andet. Du kan jo se, at det virker perfekt på min
side - også i IE.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/