CSS i firefox
Fra : Rasmus Hansen

Dato : 10-04-05 13:03

Den side det drejer sig om er http://lemvigbasket.dk

I IE er scrollbaren orange, men i firefox helt normal. Koden er
BODY{
   scrollbar-3d-light-color: #000000;
   scrollbar-arrow-color: #000000;
   scrollbar-base-color: #FFffff;
   scrollbar-dark-shadow-color: #ffffff;
   scrollbar-face-color: #FF9C00;
   scrollbar-highlight-color: #FF9C00;
   scrollbar-shadow-color: #ffffff;
}

Kan man lave koden lidt om, så den også passer til firefox?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rasmus Hansen

Dato : 10-04-05 13:10

- jeg har lige opdaget at baggrunden også forsvinder i
billedarkivet

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-04-05 13:22

Rasmus Hansen <rasmusha@tele2adsl.dk> writes:

> - jeg har lige opdaget at baggrunden også forsvinder i
> billedarkivet

Jeg ser ikke nogen forskel i baggrund mellem IE, FireFox og Opera
på den side jeg får ved at trykke på "Billedarkiv".

(Men hvis der er problemer med den side, så foreslår jeg at få
få den til at validere først. Lige nu ligner det noget FrontPage
har hældt sammen.

/L

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-04-05 13:14

> [...]

>    scrollbar-3d-light-color: #000000;
> }

> Kan man lave koden lidt om, så den også passer til firefox?

Nej.

At sætte scrollbar-farven med "CSS" er en proprietær
Microsoft-opfindelse, og virker kun i IE (og nyere versioner af Opera,
hvis brugeren har slået det til, det er slået fra som default).

Jeg skriver "CSS" i anførselstegn, fordi koderne ikke er officielt
CSS, og ikke accepteres af en CSS-validator.

/L