Long Filenames
Fra : pjl

Dato : 29-05-01 21:00

Hej..kan nogen hjælpe med dette.

på et netværksdrev (L:) ligger flg bibliotek : "Dk Gfm Nol"

Jeg er ikke i stand til at se indholdet med mit VB program hvis jeg
sætter Drive1 = "L:"

Kopierer jeg derimod biblioteket "Dk Gfm Nol" til min egen PC
(D:\...\.......Dk Gfm Nol)
så har jeg ingen problemer med VB programmet. Filelistboxen lister præcist
indholdet
af biblioteket.

Jeg har prøvet at ændre biblioteket netværksdrevet (L:) og undeliggende
filer til 8 karakterer
og det giver ingen problemer.

Det ser ud til at være et problem med håndtering af Long Filenames på
Netværksdrev.

udsnit af koden :

'File1.Pattern = "*.DOC"
On Error Resume Next 'to avoid lockups if an error occurres..
Drive1 = "L:"
Dir1 = "L:\DATA\PTA2\Forms\LICENCES\NM2100\Dk Gfm Nol"
Dir1.Path = "L:\DATA\PTA2\Forms\LICENCES\NM2100\Dk Gfm Nol"

hilsen per

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 30-05-01 22:37

pjl skrev:
> [...]
> Dir1 = "L:\DATA\PTA2\Forms\LICENCES\NM2100\Dk Gfm Nol"
> Dir1.Path = "L:\DATA\PTA2\Forms\LICENCES\NM2100\Dk Gfm Nol"

Hvad om du prøvede at fjerne den lidt fjollede "On Error Resume Next", så du
får at se, hvis der opstår fejl undervejs.
Det giver vel ikke nogen mening at fortsætte med at angive en sti til Dir1,
hvis f.eks. at drevtildelingen til Drive1 fejler. Så må der være noget galt!
En "On Error Goto DerOpstodEnFejk" er lidt bedre...

> [...]
> Kopierer jeg derimod biblioteket "Dk Gfm Nol" til min egen PC
> så har jeg ingen problemer med VB programmet. Filelistboxen lister

Hvis du vil have at en filelist kontrol skal vise indholdet af et bibliotek,
er det måske en idé at sætte den til at pege på biblioteket.
I din kode sætter du sætter du Dir's sti op to gange. Mon ikke den ene gang
skulle have været til File1 (eller hvad du nu end måtte kalde din filelist
kontrol)?

-------
Tomas

Fra : pjl

Dato : 31-05-01 22:11

Du har ret.
Dir1.path er File1.path.
Desværre hjælper det lige fedt. Det ser ud til at være et problem med Long
Filenames på serveren.
Biblioteket er nu rettet til 8 karakterer. Og jeg er nu i stand til at se
alle underliggende filer, - og
besynderligt nok vises også de meget lange filnavne.
Ellers tak for dit svar.

hilsen per