<BR> style valid kode?
Fra : TL

Dato : 04-04-05 18:53

Hej alle..

Er flg: <BR STYLE="font-size: 25px"> valid CSS1 og 2 standard?

mvh.
TL
--
www.lindkold.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 04-04-05 20:41

> Er flg: <BR STYLE="font-size: 25px"> valid CSS1 og 2 standard?

Hmm, jeg har aldrig set style på et br tag, og jeg er ikke sikker på,
at det er en mulighed.

Det er muligt, at jeg tager fejl.

- Martin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-04-05 15:35

Martin Ploug wrote:

> Hmm, jeg har aldrig set style på et br tag, og jeg er ikke sikker på,
> at det er en mulighed.

Du har ret. <br> er et linjeskift, det kan ikke styles. Dog kan man i
forbindelse med floats tilføje clear="left" eller clear="right":

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Christian Hjort

Dato : 05-04-05 16:20

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Du har ret. <br> er et linjeskift, det kan ikke styles. Dog kan man i
> forbindelse med floats tilføje clear="left" eller clear="right":

Måske ikke styles, men ændres på

Line-height er en mulighed, og er muligvis hvad der efterlyses her.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-04-05 16:45

Christian Hjort wrote:

> Line-height er en mulighed, og er muligvis hvad der efterlyses her.

Line-height skal sættes på et element, der indeholder tekst, f.eks. <div>
eller <p>.

så definere margin-bottom/margin-top på de involverede <p>'er - eller
tilsvarende med <div>.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Anders K.

Dato : 05-04-05 17:43

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Du har ret. <br> er et linjeskift, det kan ikke styles. Dog kan man i
> forbindelse med floats tilføje clear="left" eller clear="right":

Hvad gør det?

Anders

Fra : TL

Dato : 06-04-05 14:42

Takker for svarene...fandt ud at det jeg ville.

TL
- - -
www.lindkold.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-04-05 23:10

Anders K. wrote:

> Hvad gør det?

Jeg har ikke testet det, på et <br>, men mon ikke det virker på samme måde,
som hvis det med css er sat på ethvert andet html-element?

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/float.asp#cle

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/