Diverse visningsfejl på trods af valid kod~
Fra : Skindbeni

Dato : 29-03-05 02:28

På trods af valid kode vises mine sider ikke korrekt - hverken i IE, Firefox
eller Opera. Dog er problemerne lidt forskellige fra browser til browser,
hvor Explorer dog klarer det bedst. Men hvilke fejl laver jeg her - mine
koder validerer jo som før skrevet.

***1.***
På alle sider under www.skindbeni.dk, hvor venstremenuen er højere end
indholdsruden til højre, overlapper venstremenuen min footer i samtlige
browsere

***2.***
Udover ovenstående problem har forsiden på www.skindbeni.dk (eller
www.skindbeni.dk/index.asp) problemer med at blive vist korrekt i såvel
Firefox som Opera.

Meningen er - som kan ses i Explorer 6,0 - at indholdsruden skal vise 4 "kasser"
med tekst. To kasser øverst og to kasser nedenunder. Meningen er, at
kasserne på hver linie skal have samme højde (samme højde som den største af
kasserne), således at toppen på de nederste kasser flugter hinanden. Det gør
de som skrevet også i IE 6,0.

I Opera er der to problemer. En vandret streg (<hr />) som tilhører footeren
vises øverst i stedet for i bunden med den øvrige del af footer'en

Det andet problem er, at de nederste kassers top *ikke* flugter hinanden som
beskrevet ovenfor

I Firefox / Mozilla er det langt værre. Footeren er her vist midt i
billedet, men langt til højre. Samtidig fortsætter selve indholdet
*udenrfor* selve den hvide indholdsboks.

***3.***

Virker "float" kun i Internet Explorer?

Jeg har på http://www.skindbeni.dk/nyhedsbrev.asp indsat <p
style="float:left"> omkring en tilmeldingsboks til et nyhedsbrev for at få
vist den til venstre i indholdsruden, mens en tekst skulle stå til højre for
tilmeldingsboksen. Det vises rigtigt i Internet Explorer 6, men i både
Opera og Firefox står teksten uønsket under tilmeldingsboksen.

Fra : Skindbeni

Dato : 29-03-05 03:45

"Skindbeni" <ms1@FJERNDETTEskindbeni.dk> skrev i en meddelelse

> I Firefox / Mozilla er det langt værre. Footeren er her vist midt i
> billedet, men langt til højre. Samtidig fortsætter selve indholdet
> *udenrfor* selve den hvide indholdsboks.

Disse problemer er nu afviklet.

Hvordan ved jeg ikke, men formentligt efter jeg har indsat et afsnit nederst
med style="clear:both"