float eller absolut position ?
Fra : Jane K.

Dato : 25-03-05 17:01

Hejsa alle

jo jo, jeg kæmper stadigvæk her læst og læst på
hjemmesideskolen om absolut position og indhold med float, hvad vil i
anbefale ?
Jeg har været græsenken her de 2 første påskedage og har testet mig halv
bevidstløs syntes ikke rigtig jeg kan opnå det optimale (at
www.amager-motocrossklub.dk/test.shtml) når jeg bruger
billeder som baggrund i mine <div> måske man skulle lade sig "nøje" med
farve
Nå men jeg kæmper vider, men er meget interesseret i jeres mening om float
eller absolut position ?

MVH
Jane

Fra : Anders K.

Dato : 27-03-05 23:37

Jane K. wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Nå men jeg kæmper vider, men er meget interesseret i jeres mening om
float
> eller absolut position ?

Det kommer jo nok an på hvad det skal bruges til!
Men nok absolute!(?)

Anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-03-05 14:40

Anders K. wrote:

> Det kommer jo nok an på hvad det skal bruges til!
> Men nok absolute!(?)

Brug af absolut position er fint til placering af topbar og menu.

Men IE har et problem, hvis indholdet også er indsat med absolut position.
Her vil det være en fordel bare at lægge indholdsboksen ind med de
nødvendige margin-top og margin-left, så det hele kommer fri af topbar og
menu.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov