mærkelig opførsel i IE
Fra : Lasse Skovsager

Dato : 22-03-05 20:06

Hej gruppe
på denne side : http://skovsager.dk/test
er der en mærkelig fejl - men kun i IE!

Hvis man kigger på forsiden kommer der et ekstra link nederst i midten der
hedder "s mere"
Det er ligesom om at IE selv indsætter den ekstra linie den kan nemlig ikke
ses i kildekoden!?!

Nogen der har et godt svar på hvorfor den gør det?

FF er der ingen problemer i og siden validerer også

pft
/lasse

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 22-03-05 21:31

"Lasse Skovsager" <lasse@skovsager.dk.invalid> wrote:

> på denne side : http://skovsager.dk/test
> er der en mærkelig fejl - men kun i IE!
>
> Hvis man kigger på forsiden kommer der et ekstra link nederst i
> midten der hedder "s mere"

Jeg kan ikke umiddelbart gennemskue, hvad det er, der udløser fejlen
i IE. Prøv evt. at se, om den skulle være omtalt her:

<http://www.positioniseverything.net/explorer.html>

En anden ting er, at den information, du vil vise på siden, bør
placeres i en tabel, f.eks:

   <thead>
           <th colspan="3">Nyeste arrangementer</th>
   <tbody>
   </tbody>

Titel, dato og information - det er da tabulær data

--
Anders Thorsen Holm | http://www.thorsenholm.dk
»Remember that money can't buy happiness. But it can buy expensive

Fra : Keld

Dato : 22-03-05 22:10

Nu vil jeg ikke bruge længere tid på dette da det ligner noget der er
kopieret andet steds fra men....

kig i style.css

Er rettet for dig.

..forside_detsker2 { MARGIN-LEFT: 10px; WIDTH: 565px; COLOR: #660000;
TEXT-ALIGN: left }

Nu skal du bare sætte kanterne selv igen.... hint BORDER.

læg selv mærke til forskellen og lær af dette...

--
Keld

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 22-03-05 22:17

"Keld" <keld@spin.dk> skrev i en meddelelse

> Nu vil jeg ikke bruge længere tid på dette da det ligner noget der er
> kopieret andet steds fra men....

hvad mener du? hvorfra?

> [...]
> TEXT-ALIGN: left }
>
> Nu skal du bare sætte kanterne selv igen.... hint BORDER.
>

> læg selv mærke til forskellen og lær af dette...

Det var dog en bidende kommentar - af hvilken grund?
Jeg stillede et spørgsmål - måske fordi jeg ikke lige kunne gennemskue hvad
der var galt?
Så kan du da i det mindste svare pænt.
Og helt ærligt, jeg kan ikke bruge dit svar til noget da der ikke er nogen
forklaring med HVORFOR IE gør som den gør
Det er rigtigt det virker - men hvorfor?

/lasse

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 22-03-05 23:00

"Lasse Skovsager" <lasse@skovsager.dk.invalid> wrote:

> Og helt ærligt, jeg kan ikke bruge dit svar til noget da der ikke
> er nogen forklaring med HVORFOR IE gør som den gør
> Det er rigtigt det virker - men hvorfor?

"Hvorfor" kan vist kun udviklerne hos Microsoft svare på

Internet Explorer er i mange henseender en underlig størrelse, der
gennem de sidste 5 år stort set ikke er blevet videreudviklet eller
fejlrettet i mærkbar grad.

"Hvad" der kan udløse den slags adfærd beskrives på flere websites -
<http://www.positioniseverything.net/explorer.html> er eksempelvis en
udmærket ressource.

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 23-03-05 00:11

"Anders Thorsen Holm" <usenet@thorsenholm.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> fejlrettet i mærkbar grad.
>
> "Hvad" der kan udløse den slags adfærd beskrives på flere websites -

Hejsa Anders
Tak for dine svar
Der er jo lidt læsestof på den side

Fra : Niels-Jørgen Hvidber~

Dato : 23-03-05 09:03

Lasse Skovsager wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej gruppe
> på denne side : http://skovsager.dk/test
> er der en mærkelig fejl - men kun i IE!
Prøv at checke dine span start og slut.
Følgende link giver en warning, MÅSKE har det noget med fejlen at gøre.
http://infohound.net/tidy/tidy.pl?clean=y&_output=warn&_function=tidy&_url=ht
tp%3A%2F%2Fskovsager.dk%2Ftest%2F

Infohound er en del af værktøjskassen fra AIS Web Accessibility Toolbar (hent
den her : http://www.nils.org.au/ais/ ) som kaldes via Validate -> W3C Html
Tidy.

Hent det ! Det er "the værktøj!"

I værktøjs kassen kan du også se, at slår du css fra ( CSS -> Disable CSS )
får du ikke det ekstra link. Måske du kan finde årsagen der.

> pft
> /lasse

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne