boksmodellen
Fra : Thomas Birk

Dato : 22-03-05 13:38

Jeg har lavet en side vha. hmtl og css, og jeg har primært brugt
boks modellen til at holde styr på layoutet. Mit problem er at
siden ikke ser godt ud hvis ens skærmopløsning er foskellig fra
min. Jeg prøvede dernæst at angive alle placeringer, størrrelser
i procent i stedet for pixels. Det hjalp dog ikke!

i kan se problemet her: http://www.medlem.jubii.dk/tbirkes

Hvad kan jeg gøre???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-03-05 14:21

Thomas Birk wrote:
> Mit problem er at
> siden ikke ser godt ud hvis ens skærmopløsning er foskellig fra
> min.

Skærmopløsning er ikke interessant. Det er derimod størrelsen på
browservinduet, som ikke nødvendigvis er lig med det maksimalt mulige på
skærmen.

> i kan se problemet her: http://www.medlem.jubii.dk/tbirkes

Din side ser helt tosset ud i FF, både i 800*600 og i 1024*768.

Start med at få din kode til at validere:

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//www.medlem.jubii.dk/tbirkes/%3F

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Thomas Birk

Dato : 22-03-05 15:16

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> skærmen.

> Din side ser helt tosset ud i FF, både i 800*600 og i 1024*768.
>
> Start med at få din kode til at validere:

Hvad mener du med at "få din kode til at validere" (er MEGET nybegynder). Jeg har
validret mit CSS på http://jigsaw.w3.org/css-validator/ - den siger at der ikke er
noget problem!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-03-05 15:38

Thomas Birk skrev:

> Hvad mener du med at "få din kode til at validere" (er MEGET nybegynder).

Se links i min signatur (nederst i dette indlæg).

> Jeg har validret mit CSS på http://jigsaw.w3.org/css-validator/ -

Både html og css skal valideres.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
Standardlinks om validering - hvordan og hvorfor:

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-03-05 22:34

Thomas Birk wrote:

> Hvad mener du med at "få din kode til at validere" (er MEGET
> nybegynder).

Du starter med at smide et javascript ind før </html>. Et javascript skal
ikke ligge andre steder.

Dernæst mangler din side en Document Type Definition:

http://hjemmesideskolen.dk/html/elmnt/dtd.asp

Der mangler også en tegnsætdefinition - indsæt denne linje i sidens head:

Plus en masse andre fejl - start fra en ende af med at rette fejlene:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.medlem.jubii.dk%2Ftbirkes%2F&charset=iso-8859-1+%28Western+Europe%29&verbose=1

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-03-05 23:21

Erik Ginnerskov wrote:

> Du starter med at smide et javascript ind før </html>.

Ups, der skulle have stået: