styre billed-størrelse i iframe ved hjælp ~
Fra : lars

Dato : 21-03-05 19:06

hej NG..

Kan dette lade sig gøre, og i så fald, hvad gør jeg galt siden
det ikke virker..

---------
<HTML>

<iframe class="eksempel"></iframe>

</HTML>
---------
CSS

eksempel {
image-maxwidth: 90%;
image-maxheight: 90%;
}
--------
ps. skulle nogen være i tvivl om hvad det er jeg prøver at
illustrere så handler det om at jeg gerne vil kunne styre
billedernes størrelse i det øjeblik de vises i en iframe, i
stedet for at jeg skal ind og linke til stylesheet'et på samtlige
billed-dokumenter.

Mvh Lars Bach

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kurt Kristensen

Dato : 21-03-05 19:55

lars wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> billedernes størrelse i det øjeblik de vises i en iframe, i
> stedet for at jeg skal ind og linke til stylesheet'et på samtlige

Det, der bliver vist i iframen, er fuldstændig afsondret fra det
dokument, iframen er indlejret i. De egenskaber, du tildeler iframen
fra dokumentet, vil kun kunne påvirke iframens ydre
egenskaber(rammer, størrelse o.s.v.) Så du bliver nødt til at linke
samtlige billeddokumenter til dit style-sheet, hvis de skal styres
af dit stylesheet.
Af sikkerhedsmæssige grunde bør vi glæde os over, at det er sådan.

Med venlig hilsen
Kurt Kristensen

Fra : lars

Dato : 21-03-05 22:09

Kurt Kristensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Så du bliver nødt til at linke
> samtlige billeddokumenter til dit style-sheet, hvis de skal styres
> af dit stylesheet.

Ok, men det problematiske ved det er bare at jeg hver anden dag generer
imellem 20-30 billeder som html, buger irfanview's thumbanil funktion..
har prøvet at se om man kunne linke til et stylesheet der, men det
lader ikke som om det er muligt..

> Af sikkerhedsmæssige grunde bør vi glæde os over, at det er sådan.

> Med venlig hilsen
> Kurt Kristensen

Det har du ret i

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-03-05 00:05

lars wrote:

> image-maxwidth: 90%;
> image-maxheight: 90%;

Er det nogle definitioner, du selv har opfundet? De fremgår i hvert fald
ikke af W3C's css-specifikation:

http://www.w3.org/TR/1998/REC-CSS2-19980512/indexlist.html#index-i

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : lars

Dato : 24-03-05 17:08

> Er det nogle definitioner, du selv har opfundet? De fremgår i hvert fald
> ikke af W3C's css-specifikation..

hehe.. njaaa, det var nu mest for at illustere min hensigt med
spørgsmålet.. ved godt at definitionen ikke er korrekt, men det var lige
hva jeg ku huske.. css er stadig meget nyt for mig..

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-03-05 23:12

lars wrote:

> hehe.. njaaa, det var nu mest for at illustere min hensigt med
> spørgsmålet.. ved godt at definitionen ikke er korrekt, men det var
> lige hva jeg ku huske.. css er stadig meget nyt for mig..

Så tag en tur her:

http://hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov