Hvordan laver jeg ::::
Fra : Carsten

Dato : 20-03-05 17:58

Jeg vil lave en knap på min hjemmeside som automatisk ved tryk fører til at
en excel eller word doc. bliver downlodet til modtagerens pc. Hvordan gør
jeg det???
Skal jeg evt bruge java
KH Carsten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-03-05 19:53

Carsten skrev:

>Jeg vil lave en knap på min hjemmeside som automatisk ved tryk fører til at
>en excel eller word doc. bliver downlodet til modtagerens pc. Hvordan gør
>jeg det?

Såfremt brugeren har installeret programmerne, så vil de åbne i
browseren i standardindstillingerne, som du ikke kan ændre.

For at fremtvinge en downloadboks, så skal du bruge serverside,
asp eller php, så spørg i den relevante serversidegruppe, hvis du
har mulighed for at bruge det.
--
Knud

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 20-03-05 21:24

"Carsten" <cd@cd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> en excel eller word doc. bliver downlodet til modtagerens pc. Hvordan gør

Det kan du ikke, dokumentet åbnes automatisk i Internet Explorer hvis
officepakken er installeret, andre browsere vil formentlitg ikke vide hvad
de skal gøre med dokumentet og starte en download, men dokumentet vil være
ubrugeligt uden office pakken.

Hvis du vil være sikker på at dokumentet er tilgængelig for alle bliver du
nødt til at konvertere det til PDF.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 20-03-05 22:33

Johnny Winther Ronnenberg wrote:
> [...] men dokumentet vil være
> ubrugeligt uden office pakken.

Der findes en gratis excel- og word-viewer på Microsofts hjemmeside. Så
alle windows brugere vil kunne se det.

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-03-05 00:00

Carsten <cd@cd.dk> skrev:

> til at en excel eller word doc. bliver downlodet til modtagerens
> pc.

Kan du ikke bruge andet, er det sikrest at pakke filerne ind i zip.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk